سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي رويين تن تاكيد كرد

فيلم‌هاي ايراني هم تراز با فيلم‌هاي جهاني

فيلمهاي سينمايي ايراني با فيلم‌هاي سينمايي حرفه‌ايي سطح جهان همخواني دارد و شامل ملاک‌هاي يک فيلم جهاني مي‌شوند.

"علي رويين تن" کارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه فيلم هاي سينمايي ايراني از لحاظ تکنولوژي و جلوه هاي ويژه کمي عقب تر از جهان حرکت مي کند اما هنرمندان ايراني پتانسيل هاي بسيار بالا و قابل تحسيني دارند که اين امر با ملاک هايي که در سطح جهان مطرح مي شود همخواني دارد.
 
وي ادامه داد: در کشور ها گاهي اين پتانسيل ها تحت تاثير جريانات و يا حزب هاي سياسي قرار مي گيرند که اين مساله شايد باعث کاهش انگيزه ها و در نهايت لطمه به سينماي ايران شود.
 
"علي رويين تن" اشاره کرد: قطعا کسي که تصور درست از فرهنگ و مليت خود نداشته باشد نمي تواند اثري جهاني براي معرفي فرهنگ غني ايراني به جهان داشته باشد ساخت چنين آثاري مستلزم داشتن نگاه و تصوري مناسب و مسلط به فرهنگ ايراني است که در نتيجه باعث انتقال بهتر اين موضوع به جهان شود.
 
وي همچنين بيان کرد: ممکن است که فيلم هاي ايراني که در سطح جهاني مطرح مي شوند در فرهنگ سازي جامعه ايران نيز تاثير بيشتري بگذارند اما گاهي از اينگونه آثار براي خودنمايي و اهداف تصنعي استفاده مي شود هنرمندي که به انتقال فرهنگ در سطح جهاني مي انديشد مسلما طوري توليد اثر خواهد کرد که تاثير و انعکاسي شگرف هم در داخل کشور و هم در سطح جهان داشته باشد.
 
اين کارگردان همچنين متذکرشد: فرهنگ سازي و ساخت آثاري از اين قبيل احتياج به ريشه سازي دارند همانطور که در تمامي زمينه ها و مسائل ريشه و پايه آن بسيار با اهميت است. از اين رو فرهنگ سازي در سينماي کودک و نوجوان اهميت بيشتري پيدا خواهد کرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.