سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشک‎هایی برای خلق تابلو‌های هنری + فیلم

نقاش آرژانتيني براي خلق آثار هنري بر روي بوم نقاشي، به شيوه ابتکاري روي آورده است.

به گزارش گروه چندرسانه ای باشگاه خبرنگاران، "لئوناردو گرانتو"، نقاش آرژانتيني براي خلق آثار هنري بر روي بوم نقاشي از روشي ابتکاري استفاده مي‌کند. او ابتدا رنگ‌هاي مايع را از طريق حفره بيني خود مکيده و سپس رنگ را با استفاده از مجاري اشک از داخل چشم به بوم نقاشي مي‌پاشد. هر يک از آثار اين نقاش آرژانتيني در بوينوس آيرس که با گريستن رنگ از چشمان او خلق شده است، در بازار هزاران دلار قيمت دارد.
لئوناردو گرانتو مي‌گويد:‌« در اين شيوه ابتدا رنگ از طريق حفره بيني جذب مي‌شود و سپس با فشار به شکل اشک درآمده و به بيرون پاشيده مي‌شود. من مي‌توانم براي نقاشي، طيفي از اشک‌هاي بلند و کوتاه ايجاد کنم».
گرانتو، اين شيوه نقاشي را اندکي بعد از فوت پدربزرگ خود کشف کرد و به علت تقاضاي بالا براي اين سبک نقاشي، کارگاه هنري خود را در سن بيست سالگي افتتاح کرد. کار تکميل هر يک از اين تابلوهاي نقاشي بين پانزده دقيقه تا يک ماه زمان مي‌برد و در هر يک از آنها تقريباً هشتصد ميلي ليتر آبرنگ مايع به کار رفته است. اين هنرمند آرژانتيني هر يک از آثار منحصر به فرد خود را به همراه تصاويري ويدئويي از نحوه خلق آنها ارائه مي‌کند. گرانتو مي‌گويد امروز کسي نيست که درباره هنر من مطالعه کند، اما در آينده شخصي ممکن است تابلويي را ببيند و بر اساس سبک يا اشک‌هاي ريخته شده بگويد اين اثر گرانتو است. اما امروز من با تهيه فيلم، اصل بودن تابلو را نشان مي‌دهم».
اين نقاش آرژانتيني براي آسيب نديدن چشمان خود در فرآيند نقاشي، از نوعي آبرنگ با فرمول شيميايي خاص استفاده مي‌کند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.