سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

حفاظت از محیط زیست را در کودکان نهادینه کنیم

عضو فعال زیست محیطی استان کرمانشاه گفت :یکی از نشانه های توسعه پایدار برخورداری از محیط زیست است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

خالدی  گفت : همانطور که ترویج فرهنگ ترافیک در کودکان موثرتر از بزرگسالان است، فرهنگ ساز ی در مورد سایر مسائل و از جمله فرهنگ زیست محیطی نیز در ارتباط با کودکان بهتر پاسخ می دهد.

این عضو فعال زیست محیطی استان کرمانشاه عنوان کرد : برای درونی کردن ارزشها باید جامعه هدف ما کودکان و نوجوانان باشند و این اقدامی است که در کشورهای توسعه یافته به آن بهای بیشتری داده می شود، اما متاسفانه ما نسبت به آن بی توجهیم.

وی گفت: با توجه به تغییرات اجتناب ناپذیر جامعه به عنوان یک نهاد زنده و پویا شاهد تغییراتی در خانواده ها نسبت به سالهای گذشته هستیم و آن اینکه کودکان امروزی تاثیر به مراتب بیشتری بر جامعه و والدین خود می گذارند.

خالدی افزود : خواه ناخواه شاهد تولد یک فرهنگ خاص در جامعه هستیم که اجتناب ناپذیر است و آن این است که خانواده های امروزی به سمت فرزندسالاری پیش می روند که این مسئله در کوتاه مدت سبب تاثیرپذیری والدین از فرزندانشان در جامعه می شود و این فرهنگ سازی در گرو برنامه ریزی ارگانهای مرتبط با کودکان است تا آنها را به گونه ای پرورش دهند که بتوانند افراد مفیدی برای جامعه باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در صورتی که شرایط مناسب برای تربیت کودکان فراهم شود و سرمایه گذاری های مناسبی در زمینه آموزش و تربیت آنها انجام گیرد، کارکرد های بسیاری خواهد داشت./س


برچسب ها: کرمانشاه ، محیط ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.