سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی پایدار پوشش گیاهی اکوسیستم های اطراف دریاچه ارومیه آغاز شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد:پروژه پژوهشی ، اجرایی بررسی و بازسازی پایدار پوشش گیاهی اکوسیستم های اطراف دریاچه ارومیه آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  ، عباس نژاد با اعلام این خبر گفت : این پروژه با هدف تقویت پوشش گیاهی اراضی شوره زار دریاچه ارومیه ، ناشی از پسروی آب آن که از کانون های اصلی بروز ریزگردهای نمکی بوده و قابلیت تبدیل به ریزگرد را دارند ، به صورت آزمایشی انجام می شود.
 وی افزود: در این پروژه سعی می شود از گونه های گیاهی بومی پارک ملی دریاچه ارومیه که قابلیت رشد در شوره زارهای اطراف آن را داشته و با حداقل آب می توانند به رشد و نمو خود ادامه دهند و از طرفی قابلیت صنعتی و علوفه ای دارند استفاده گردد ودر صورت مثبت بودن نتایج آن توسعه پوشش گیاهی در کل اراضی آن انجام خواهد شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی ، هدف از اجرای طرح مذکور را بررسی قابلیت توسعه پوشش گیاهی در شوره زارهای اطراف دریاچه ارومیه به منظور جلوگیری از بروز پدیده ریزگردهای نمکی اعلام کرد و تغییر الگوی کشت ازگیاهان پر مصرف به گیاهان کم مصرف با قابلیت های صنعتی و مرتعی در این اراضی را به عنوان یکی از پروژه های علاج بخش دریاچه ارومیه دانست که می تواند نسبت به تغییر معیشت مردم محلی کمک کند./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.