سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس تلفني چاک هيگل با همتای مصری خود

منابع رسمي در آمريکا از تماس تلفني چاک هيگل وزير دفاع اين کشور با عبدالفتاح السيسي همتاي او در مصر خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري محيط، در اين گفتگو دو طرف درباره مسائل مربوط به تداوم کمک هاي واشنگتن به قاهره گفتگو کردند و هيگل بر تداوم کمک ها به مصر تاکيد کرد.
هيگل گفت: آمريکا کمک به مصر را در مسائلي که خدمت به امنيت دو طرف به شمار مي آيد ادامه مي دهد و مبارزه با تروريسم، مبارزه با قاچاق سلاح، امنيت مرزها و امنيت صحراي سينا بخشي از اين موارد است.
وزير دفاع آمريکا همچنين بر اهميت روابط ميان دو کشور تاکيد کرد و اين روابط را نه تنها براي امنيت و ثبات مصر بلکه براي امنيت منطقه و آمريکا مفيد خواند.
 در اين گفتگو دو طرف بر ضرورت اتخاذ گام هاي لازم براي از سرگيري کمک هاي آمريکا به مصر و همچنين اهميت تعهد مصر به نقشه راه سياسي براي ايجاد نظام دموکراتيک در کشور  تاکيد کردند.
منبع اعلام خبر در آمريکا اين گفتگو را که بيش از سي دقيقه به طول انجاميد بسيار مفيد و دوستانه خواند و افزود: در چند ماه اخير چاک هيگل بيش از 20 بار با عبدالفتاح سيسي گفتگو کرده است و اين بيانگر اهميت روابط ميان دو کشور است.
اين منبع افزود: در اين گفتگوي تلفني  هيگل به اين نکته اشاره کرد که آمريکا احساس مي کند کمک ها به مصر نياز به انجام تحقيق دوباره اي دارد چنانچه در اين گفتگو به تعليق ارسال هواپيماهاي اف 16 و برخي از تجهيزات جنگي مثل بالگرد آپاچي، موشک هاي هاربن و تانک هاي  ام 1 اي 1 هم  اشاره شده است.
برچسب ها: بین الملل ، هیگل ، السیسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.