سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید 3.5 میلیون تن فولاد در آذربایجان‌شرقی تجربه جدیدی بود

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تولید 3.5 میلیون تن فولاد در آذربایجان‌شرقی در حالی اتفاق افتاد که این استان تجربه‌ای در تولید این ماده فلزی نداشته است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، بیگی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آژاد ارس افزود: افزایش امکان ذخیره‌سازی آب از نیم میلیارد به 4 میلیارد مترمکعب نیز از جمله توفیقاتی بوده که اتفاق افتاده است.

وی که از پروژه توسعه‌ای آذربایجان‌شرقی و به ثمر رسیدن بسیاری از آنها سخن می‌گفت، تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذار را نیز در این راستا اعلام کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی را شاهد هستیم.

وی مدیریت صادق نجفی بر منطقه آزاد ارس را همراه با ریل‌گذاری برای آیندگان دانست و افزود: تسهیل سرمایه‌گذاری، ‌فراهم‌ آرودن فضای رقابت، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم آوردن زمینه‌های نرم‌افزاری در منطقه آزاد ارس از نتایج تلاش مدیریت این دوره بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تشکیل‌ سرمایه‌ خصوصی‌ و رشد آن‌ در هر اقتصادی‌ مستلزم‌ پیدایش‌ فضای‌ مناسب‌ برای‌ سرمایه‌گذاری‌ است‌.

وی افزود: بنابراین‌ نهادسازی‌ها، فرآیندسازی‌ها و سیاستگذاری‌ها را باید به‌ گونه‌ای‌ تنظیم‌ کرد که‌ ساختار انگیزشی‌ مناسبی‌ را برای‌ انجام‌ سرمایه‌‌گذاری‌ها و مشارکت‌ گسترده‌ بخش‌ غیردولتی‌ در اقتصاد کشور فراهم‌ آورد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: نقش و اهمیت سرمایه‌گذاری در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی جوامع در اکثر نظریات رشد و توسعه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته است از این رو با توجه به کمبود منابع سرمایه‌گذاری و ضرورت تخصیص بهینه این منابع برای تحریک رشد اقتصادی، لازم است مزیت‌های نسبی یک کشور در زمینه تخصیص منابع سرمایه‌گذاری به درستی شناسایی شود.

وی تصریح کرد: با هدایت منابع سرمایه‌گذاری به مولدترین و کارآمدترین بخش‌ها می‌توان زمینه استفاده کارآمد از منابع محدود برای تسریع رشد اقتصادی را فراهم کرد/س

برچسب ها: تولید ، فولاد ، تجربه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.