سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش حجم صادارت فرش دستباف با حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: صندوق ضمانت صادرات ايران آمادگي حمايت حداكثري خود از صادرات فرش ايراني را اعلام نموده است .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی با اعلام این خبر ادامه داد: در بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف تهران راه كارهاي حمايت از صادرات اين صنعت و هنر ناب ايراني بررسی شد و امید است بتوانیم با حمایت صندوق ضمانت صادرات ایران حجم صادارت فرش دستباف استان را افزایش دهیم.

عظمایی با اشاره به قيمت بالاي تمام شده فرش دستباف و وجود رقباي خارجي از هند، پاكستان، چين، تركيه و غيره كه اغلب از فرش ايراني كپي برداري می کنند، اظهار داشت: باید با رفع موانع و مشکلات نگذاریم این کشورها هنر صنعت ملی ما را به یغما ببرند.

وی تصریح کرد: طبق اظهارات مدير عامل صندوق ضمانت صادرات ايران طي سال گذشته فعالان اين عرصه از گروه كالايي فرش و صنايع دستي تنها 13 ميليون و 500 هزار دلار از خدمات صندوق بهره مند شده اند در حاليكه براي حمايت از اين صنعت، ظرفيت لااقل 20 برابري براي توسعه صادرات آن در صندوق وجود دارد.

عظمایی در پایان برگزاري نمايشگاه هاي تخصصي فرش و حضور تجار استانی فرش در نمايشگاه هاي بين المللي را براي توسعه بازارها بسيار سودمند عنوان کرد./س

برچسب ها: افزایش ، حجم ، صادارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.