سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضاي گروه "سون" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عاشقانه، مخاطبان را دوست داريم

هر اثري كه توسط گروه "سون" توليد مي‌شود، انعكاس محبت و لطف مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران، گروه "سون" يكي از گروه‌هاي موفق موسيقي پاپ در سال‌هاي اخير است، اعضاي اين گروه متشكل از "آرش قنادي" متولد 10 شهريور ماه 1357، برادر بزرگ "امير قنادي" متولد 7 ارديبهشت 1362 و "كيارش پوزشي" متولد 9 بهمن ماه 1356 پسر خاله‌ي "امير" و "آرش قنادي" است. 

"ستاره" نخستين ترانه‌ي گروه "سون" براي مخاطبان موسيقي پاپ بود، اين ترانه سبب درخشش و محبوبيت اين گروه موسيقي در ميان مخاطبان شد، همچنين "دوست دارم" دومين آلبوم اجرا شده توسط گروه "سون" در مرداد ماه سال جاري روانه‌ي بازار موسيقي شد و پس از استقبال بي‌نظير از آن، اين گروه به برگزاري كنسرت در تهران و شهرستان‌ها پرداخت. به اين بهانه پاي گفتگويي با اين گروه موفق موسيقي پاپ نشسته‌ايم. 
 
-هماهنگي و تعامل ميان گروه، در اجراي زنده و همچنين ضبط قطعات چگونه به وجود آمده؟ 
 
-كيارش پوزشي: دليل اصلي اين هماهنگي و تعامل، سال‌هاي زيادي است كه ما در كنار يكديگر هستيم. قبل از شكل‌گيري گروه و توليد اولين آلبوم نيز، ما در كنار هم زندگي مي‌كرديم و ساز مي‌زديم. لازمه‌ي كار گروهي، شناخت دقيق و صرف زمان زيادي در كنار يكديگر است. ما با هم به مسافرت مي‌رويم، فيلم تماشا مي‌كنيم و به طور كلي بخش عمده‌اي از زندگي‌مان با هم سپري مي‌شود و به همين سبب روي ديدگاهمان هم تأثير مي‌گذارد. 

هز 3 نفر ما يك هدف مشترك داريم و بدين ترتيب ديدگاهمان به يكديگر بسيار نزديك است. به عنوان مثال در اجراي زنده، من با نگاه كردن مي‌توانم منظور "آرش" يا "امير" را متوجه شوم. 
 
*با وجود اختلاف نظر به هدفي مشترك مي‌رسيم 
 
-در ساخت شعر و آهنگ، چگونه تبادل نظر مي‌كنيد تا به نتيجه‌ي دلخواه برسيد؟ 
 
-كيارش پوزشي: در بين ما هم، مانند افراد ديگر اختلاف‌ نظر وجود دارد و در بسياري از مسايل نظراتمان متفاوت است،‌ اين در حالي است كه هيچ يك ساده از نظرمان نمي‌گذريم زيرا هر 3 نوازنده هستيم و قبل از شكل‌گيري "سون" هر يك به طور جداگانه با هنرمندان ديگر همكاري مي‌كرديم. زمانيكه تصميم گرفتيم در كنار يكديگر كار كنيم، تمامي انرژي‌مان را جمع كرديم و اين نكته عامل بسيار مهمي بود تا اينكه "ستاره" را "امير" ساخت و من و "آرش" آن را تنظيم كرديم، "ستاره" شروع بسيار خوبي بود و اتفاق خوبي برايش رخ داد، همه‌ي ما خدا را از اين بابت شكر مي‌كنيم. 
 
*احساس ما در قالب موسيقي تركي جلوه‌گر مي‌شود 
 
-دليل تلفيق موسيقي تركي با موسيقي گروه "سون" چيست؟ 
 
-آرش قنادي: خيلي از سازها براي سرزمين ما بوده و هست، اما در طول زمان فراموش شده و حتي امروزه ما خيلي از آنها را نمي‌شناسيم. موسيقي گروه "سون" به لهجه‌ي تركي نزديك است و بايد اعتراف كنم ما به اين موسيقي علاقه‌ داريم، به همين سبب براي ضبط كار به تركيه سفر كرديم. در ايران نيز نوازندگان سازهاي تركي بسيار ماهر هستند، اما ضبط در يكي از بهترين استوديو‌هاي تركيه توسط نوازندگان تركي سبب شد تا نتيجه‌ي نهايي به صورت ارجينال و مطابق ميل ما توليد شود. 
 
در پاسخ اينكه چرا ملودي‌ها را به اين سبك انتخاب مي‌كنيم، بايد بگويم ما احساسمان را در اين قالب موسيقي بهتر مي‌توانيم ارائه دهيم، هدف ما انتقال احساسمان در بهترين وجه به مخاطبانمان است و اين موسيقي احساس ما را جلوه‌گر مي‌كند. 

-امير قنادي: هر لهجه‌اي اگر توسط نوازندگان خاص خودش نواخته شود تأثيرگذاري بيشتري خواهد داشت. زمانيكه يك نوازنده با ذهنيت و تجربه‌ي همان موسيقي، ساز را مي‌نوازد سبب انتقال همان حس خاص در قطعه مي‌شود. 

-ترانه‌هاي شما غالبا با مضمون عاشقانه سروده مي‌شود، حتي با وجود مضامين اندوهبار نيز بر روي ملودي شاد قرار مي‌گيرد، در اين خصوص توضيحاتي بفرماييد؟ 
 
-آرش قنادي: اغلب ترانه‌ها و ملودي‌ها توسط "امير" ساخته مي‌شود، پس بهتر است خودش در اين خصوص توضيح دهد. 

-امير قنادي: در انتخاب ترانه و ملودي، هر 3 نفر ما حضور دارد و با تعامل و همكاري يكديگر اين انتخاب صورت مي‌گيرد. سبك ما عاشقانه‌ي مثبت است، "سون" هيچ‌گاه نمي‌تواند از بدي و بي‌وفايي به مخاطب بخواند، زيرا ما با اين سبك پا به عرصه‌ي موسيقي گذاشتيم و هواداران ما نيز با اين مضامين ارتباط برقرار كرده‌اند. در آينده نيز با اندكي تغييرات با ياري خدا همين روند را ادامه خواهيم داد ضمن اين كه يك موسيقي خوب، بايد تمامي عوامل را در كنار هم داشته باشد. زيرا ما ايراني‌ها خواهان ترانه‌هاي احساسي هستيم. هدف ما خلق آثاري است كه در لحظات شادي و غم همراه مردم باشد. ترانه‌هايي كه صرفا شاد يا صرفا اندوهبار هستند، نمي‌توانند همراه هميشگي لحظات مخاطبان باشند. به طور كلي ذهنيت و محوريت موسيقي ما اين گونه است و ترانه‌ها و ملودي‌هم بر همين اساس انتخاب مي‌شود. 

-كيارش پوزشي: ترانه‌هاي غمگين گروه، با "احساس اميد" همراه بوده است، سعي ما همواره بر اين بوده كه وجوه منفي در كارها به صورت كمتري جلوه كند و اميد به آينده و حتي جبران گذشته در ترانه احساس شود. 
 
*اجراي كنسرت در خارج از كشور  

-از برنامه‌هاي آينده گروه برايمان بگوييد؟ 

-آرش قنادي: پس از اجراي آلبوم دوم، در بسياري از شهرستان‌هاي سرزمين عزيزمان به روي صحنه رفتيم، حالا هم به تمامي هوادارانمان حقول مي‌دهيم كه به محض اخذ مجوز در سراسر كشور پرافتخارمان با عشق به ديدار هواداران "سون" خواهيم رفت، همچنين در حال برنامه‌ريزي براي اجراي كنسرت در خارج از كشور نيز هستيم. برنامه‌هاي داخلي نيز در حال هماهنگي است و متعاقبا به هوادارانمان اعلام خواهد شد. 
 
-حرف پاياني؟ 

-آرش قنادي: مخاطبانمان را بسيار دوست داريم، ايميل‌هايشان را دريافت مي‌كنيم و نظرات تك‌تك‌شان را مي‌خوانيم. 
-امير قنادي: عاشقانه هوادارانمان را دوست داريم و هر اثري كه توليد مي‌كنيم بازتاب انرژي مخاطبانمان است. 
-كيارش پوزشي: براي همان چند دقيقه‌اي كه مردم موسيقي ما را مي‌شنوند هر 3 نفر ما زندگيمان را صرف كرده‌ايم. 

در آينده نيز همين روند ادامه خواهد داشت، در نهايت اينكه با تمام وجود عاشق مردم هستيم و آرزوي ما اين است كه مخاطبانمان با شنيدن موسيقي ما لذت ببرند، ترانه‌هايمان شريك لحظه‌هاي زندگيشان باشد و خاطره‌هاي خوشي را با آنها تجربه كنند. 
 
گفتگو از مينا طوطي
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شیما
۲۲:۲۵ ۱۶ دی ۱۳۹۲
من عاشق گروه سونم عاشقققققققققققشون شب وروزم شده سون