سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندرحكايت مدارس نمونه دولتي......

طی سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیری در آمار کمی و کیفی مدارس نمونه دولتی رخ داده ، به شکلی که طی دو سال اخیر تعداد این مدارس از ششصدو پنجاه به یکهزارو ششصد افزایش پیدا کرده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  این مدارس که به منظور اهتمام ویژه به امر تربیت ‌ دانش‌ آموزان در تراز دانش‌آموزان شاخص در تعهد، ایمان و علاقه به نظام جمهوری اسلامی ایران، ارایه نمونه‌ای مناسب برای سایر مدارس در ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی، فراهم آوردن شرایط مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد وایجاد زمینه تربیت نیروی‌انسانی مورد نیاز مناطق کمتر برخوردار از میان دانش‌آموزان بومی ـ منطقه‌ای  احداث شده اند حالا صحبت از عدم رعایت اساسنامه در احداث برخی از آنها به میان میرود .  
این مطلبی است که سر پرست  وزارت آموزش و پرورش  هفته گذشته و در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد .  
وی ادامه داد: اساسنامه مدارس نمونه دولتی در سال 65 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و در مقدمه آن نوشته شده بود به منظور ارتقای سطح آموزشی  و تربیتی دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم است .  
   
فانی با تأکید بر اینکه مدارس نمونه دولتی برای مناطق محروم است، گفت: طی دو، سه سال اخیر متأسفانه در شامل شهر تهران، مدارس نمونه دولتی ایجاد کردند که انحرافی در اساسنامه است زیرا مدارس نمونه دولتی برای مناطق محروم است .  
   
سرپرست آموزش و پرورش افزود: مدارس شبانه‌ روزی، لازم‌التوجه و نمونه دولتی برای مناطق محروم پیش‌بینی شده بود و باید در این مناطق گسترش پیدا می‌کرد .  
   
وی اظهار امیدواری کرد که در وضعیت مدارس نمونه دولتی اصلاحات سازنده‌ای صورت گیرد.  
   
سخنانی که هر چند مکنونات قلبی سرپرست آموزش و پرورش در خصوص مدارس نمونه دولتی را آشکار مینماید اما نقدی نیز بر آن وارد است ، نقدی که با مراجعه به سایت وزارت آموزش و پرورش میتوان سرنخ هایی از آن بدست آورد.  
آن نقد نیز این است که اساسنامه مدارس نمونه دولتی که سرپرست آموزش و پرورش از آن یاد میکند و احداث برخی مدارس نمونه دولتی را مغایر آن میداند مربوط به سال شصت و پنج است ، این در حالیست که این اساسنامه در سال نود و بنا بر مصوبه هشتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 1/6/1390 دستخوش تغییر شده. امری که در سخنان فانی کمی تا قسمتی نادیده گرفته شده است.  
تغییری که بر بنابر آن اساس تاسیس مدارس نمونه دولتی که در سال شصت و پنج مناطق محروم در نظر گرفته شده بود به اولویت مناطق کمتر برخوردار تغییر پیدا میکند.  
حمیدرضا حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش که بیشترین جهش در احداث این مدارس در زمان او صورت پذیرفته در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به تغییر اساسنامه احداث این مدارس  در سال نود میگوید : احداث این مدارس صد در صد به شکل قانونی صورت پذیرفته  و این مدارس مطابق با نیاز مردم و پرورش استعدادها و البته تقویت مدارس دولتی ایجاد شده اند.  
وی می افزاید که این مدارس از پر افتخارترین مدارس کشورند و در آزمون سراسری سال جاری نیز فارغ التحصیلان این مدارس نقش بی بدیل داشته اند.  
بدون شک قبول نداشتن شرایط اساسنامه فعلی و ایجاد تغییر در آن بر اساس مبانی قانونی حق مسلم سرپرست آموزش و پرورش است ، اما غیر قانونی خواندن اقداماتی که بر اساس اساسنامه جدید انجام گرفته تا چه اندازه صحیح است ؟  
ضمن اینکه سال تحصیلی جدید آغاز شده و بدون شک دانش آموزان این مدارس نمونه دولتی حال چه احداثشان قانونی باشد و چه غیر قانونی بیشتر از هر چیزی به آرامش نیاز دارند ؛ نکته ای که باید در هر اظهار نظری باید بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گیرد.  /ل
 

برچسب ها: مدارس ، تحصیل ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.