سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

نماينده قائمشهر در مجلس، ناظر قوه مقننه در شوراي عالي شهرسازي شد

عليپور نماينده مردم قائمشهر، سوادكوه، جويبار، سوادكوه شمالي و سيمرغ در مجلس شوراي اسلامي به عنوان ناظر قوه مقننه در شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری اين دومين سال متوالي است كه عليپور به عنوان ناظر قوه مقننه در شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور انتخاب مي شود.

بر اساس گزارش دفتر اين نماينده، بعد از انقلاب اسلامي براي نخستين بار يك نماينده مجلس شوراي اسلامي از شمال كشور با راي نمايندگان خانه ملت به اين سمت انتخاب شده است.

بررسي پيشنهادهاي لازم در مورد سياست كلي شهرسازي براي طرح در هيات وزيران ، اظهار نظر در باره پيشنهادها و لوايح شهرسازي و مقررات مربوط به طرح هاي جامع شهري شامل منطقه بندي ، نحوه استفاده از زمين ، تعيين مناطق صنعتي بازرگاني ، اداري ، مسكوني ، تاسيسات عمومي ، فضاي سبز و ساير نيازمندي هاي عمومي شهربخشي از وظايف شوراي عالي راه وشهرسازي است.

اين شورا همچنين وظيفه بررسي و تصويب نهايي طرح هاي جامع شهري و تغييرات آنها خارج از نقشه هاي تفصيلي و تصويب معيارها و ضوابط و آيين نامه هاي شهرسازي را بر عهده دارد.

وزراي مسكن و شهرسازي، كشور، صنعت، معدن و تجارت، آموزش عالي، فرهنگ و ارشاد اسلامي، نيرو، جهاد كشاورزي، دفاع و پشتيباني و روساي سازمان برنامه و بودجه حفاظت محيط زيست و يك نفر از اعضاي كميسيون مسكن و شهرسازي و راه و ترابري مجلس شوراي اسلامي اعضاي شوراي عالي شهرسازي كشور را تشكيل مي دهند/س 


برچسب ها: ناظر ، قوه ، مقننه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.