سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری های اسنودن درباره فرانسه و اسپانیا در راه است

گلن گرينوالد خبرنگار امريکايي مقيم برزيل چهارشنبه گفت اسنادي را از جانب ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعاتي راجع به فرانسه و اسپانيا منتشر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه  ، اين خبرنگار روزنامه گاردين همچنين گفت در صورتي که برزيل اطلاعات بيشتري درباره فعاليت هاي جاسوسي امريکا در امور داخلي برزيل بخواهد، ابتدا بايد به اسنودن پناهندگي بدهد. 
اسنودن، کارمند سابق دستگاه اطلاعاتي امريکا که اکنون تحت تعقيب واشنگتن است، پس از دريافت پناهندگي موقت از مسکو، در مکاني نامعلوم در روسيه بسر مي برد.
برزيل پس از نخستين افشاگري اطلاعاتي اسنودن که در آن جزئيات فعاليت جاسوسي دولت امريکا را  در برزيل تشريح کرده بود، از کشورهاي جهان درخواست پناهندگي کرده بود که برزيل به اين درخواست اسنودن پاسخ نداد. 
گرينوالد با اداي شهادت در يک کميته پارلماني برزيل، واشنگتن و متحدانش را به راه اندازي جنگ عليه روزنامه نگاري و روند شفافيت متهم کرد.
وي بدون اشاره به جزئيات گفت: من اکنون مي دانم که ايالات متحده از سامانه شناسايي و مراقبت براي مقابله با رويه فعاليت روزنامه نگاري استفاده مي کند. گرينوالد گفت اکنون سرگرم کار روي مطالبي مرتبط با فرانسه و اسپانيا است.
اين خبرنگار روزنامه گاردين انگليس گفت:  ما در قبال فعاليت پر مخاطره روزنامه نگاري مسئول هستيم و تا زمان انتشار آخرين سندي که در اختيار داريم ، بايد به اين فعاليت ادامه دهيم.
وي به زبان پرتغالي گفت: من اطلاعاتي ندارم که مخفي کنم ، همه اطلاعاتي که دارم در زمينه رصد اطلاعات مربوط به امور داخلي برزيل و اکنون فرانسه است. من با روزنامه هاي فرانسوي و اسپانيولي همکاري مي کنم؛ اين اطلاعات را منتشر مي کنم و  نزد خود نگاه نخواهم داشت.
 گرينوالد گفت به نظر مي رسد دولت ها از جمله دولت برزيل از افشاي به اصطلاح اطلاعات جاسوسي امريکا درباره آنها خرسند باشد اما آنها قصد ندارند از فردي که اين اطلاعات را در اختيار آنها گذاشته محافظت کنند.
وي تصريح کرد اگر دولت برزيل اطلاعات مي خواهد ، بايد از جان او محافظت کند تا  وي براي ادامه کار و فعاليت آزاد باشد.
وي در نشست کميته روابط خارجي سناي برزيل که ماه اوت برگزار شد ، گفت هنگامي که در هنگ کنگ همراه با اسنودن فراري بود، شخصا هزاران سند را دريافت کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.