سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانونهای مادر و کودک اولین گام در جهت بهبود شیوه های تربیتی

شکی نیست که تربیت نسلی کار آمد منجر به آبادانی و بهبود وضعیت هر جامعه ای و تمامی عرصه ها خواهد شد و این امر نیازمند برنامه ریزیهای لازم از بدو کودکی است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یکی از مهمترین ارکان در رشد و ارتقاء هر جامعه ای کودکان هستند، کودکان امروز جامعه فردا را می سازند آنها به زودی در کنار یکدیگر زندگی را آغاز خواهند کرد که ره توشه آن را از کودکی برگرفته اند در دنیای امروز والدین و به ویژه مادران با شناخت صحیح از کودکان خود باید بتوانند نیازها و توانایی های آنها را شناسایی نموده و با استفاده از فن آوری های مدرن، با برنامه ریزی مناسب احساس ذوق  و زیبایی شناختی، تخیل، ابتکار، خلاقیت و نوآوری، نظم و دقت و مهارتهای زندگی را در کودکان پرورش دهند که این امر مستلزم ارتقاء آگاهی والدین در زمینه های مربوط به کودک است که چند سالی است در کانونهای مادر و کودک از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران در حال انجام است.

معاون ارتقاء سلامت شهرداری تهران با اشاره به اهمیت به کارگیری روشهای صحیح تربیتی در 7 سال نخست زندگی به عنوان بنیادی ترین سالهای شکل گیری شخصیت و آینده کودک و نیز اهمیت مشارکت والدین و به ویژه مادران در امور آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت این امر منجر به ضرورت تشکیل کانون مادران در کنار خانه های سلامت و اسباب بازی شد.

امیری تصریح کرد: آشنایی بیشتر و بهتر مادران با روحیات کودکان و نیز آگاهی از مراحل رشد جسمانی، شناختی،‌عاطفی به منظور تجربه رابطه طبیعی صمیمانه و توام با احترام با کودکان مهم ترین دلیل عضو گیری مادران در این کانونهااست.
وی ادامه داد: کانون مادر و کودک محیطی مناسب برای آموزش مادران در جهت ممانعت از بروز اشتباهات و ضعف های اجتماعی تربیت کودک بوده و مانع از تاثیرات تربیتی نامطلوب برکودک خواهد شد.

معاون ارتقاء سلامت شهرداری تهران افزایش اطلاعات والدین در خصوص تربیت و پرورش کودکان آشنایی با مراحل رشد هوشی، حسی-حرکتی، ذهنی، عاطفی و روانی اجتماعی کودکان، رشد ارتباط کلامی و غیر کلامی مادر و کودک را از اهم اهداف تشکیل کانونهای مادر و کودک دانست و گفت: مادران در این کانونها از آموزشهایی نظیر تنظیم سبد اقتصادی خانواده بر اساس نیازهای جسمی و روانی کودکان، نحوه تربیت کودک از طریق یادگیری به قراری ارتباط موثر با کودک خود و سایر کودکان و نیز مهارت ها و مستمری های لازم در کسب مهارتهای زندگی به کودکان و مادران برخوردار خواهند شد.
امیری یاد آور شد: افزایش خلاقیت مادران در جهت به کارگیری مناسب اسباب بازی و شیوه های بازی برای کودکان و تعامل هدفمند مادر و کودک، ترغیب و توانمند سازی مادران برای شرکت در فعالیتهای گروهی از دیگر برنامه های کانونهای مادر و کودک است.

وی در پایان به کارگیری توانایی ها، دانش و مهارتهای مادران و ایجاد ارتباط موثر با کودکان، ترغیب و تشویق مادران غیر عضو برای شرکت در فعالیتهای گروهی، بر پایی جلسات مشاوره ای عمومی جهت رفع مشکلات مادران را ازجمله وظایف کانونهای مادر و کودک عنوان و خاطر نشان کرد: در این کانونها ضمن برنامه ریزی و اجرای فعالیتهای هنری آموزشی، تفریحی ورزشی از توانایی ها، دانش و مهارتهای مادران در ایجاد ارتباط موثر با کودکان استفاده خواهد شد. /
برچسب ها: مادر ، مهارت ، کانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.