سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

رویت جكوي پلنگي پس از ۱۰۰ سال در سيستان و بلوچستان

مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: جكوي پلنگي پس از ۱۰۰ سال براي نخستين بار در كشور در منطقه بلوچستان اين استان مشاهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، خسرو افسري اظهار کرد: جكوي پلنگي با نام علمي (Eublepharis macularius) نوعي مارمولك از تيره جكو است كه در مناطق نيمه بياباني، كوهپايه‌ ها و دشت‌هاي تپه ‌اي سنگلاخي با خاكهاي رسي داراي پوشش گياهي اندك و پراكنده بيشتر از نوع بوته ‌اي كشورهاي ايران، افغانستان، پاكستان و هند يافت مي‌ شود.

وي افزود: دو مورد از اين گونه مارمولك از يك متخلف که به صورت غير قانوني اقدام به شكار اين حيوان كرده بود ،در سيستان و بلوچستان كشف شد و پرونده وي در مراجع قضايي در حال رسيدگي است.

مديركل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان گفت: فرد متخلف كه قصد قاچاق اين دو جانور (جكوي پلنگي) را داشت با تلاش محيط بانان استان دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.

افسري با بیان این مطلب که اطلاعات تخصصي در رابطه با اين گونه محدود است ادامه داد: كارشناسان محيط زيست سيستان و بلوچستان در حال بررسي اين دو مورد جكوي پلنگي كشف شده هستند.

وي خاطر نشان کرد: اين دو مورد جكوي پلنگي از طريق ماموران اجرايي محيط زيست سيستان و بلوچستان مصادر شدند تا بعد از اتمام فعاليت كارشناسان به محيط طبيعي بازگردانده شوند./س

برچسب ها: رویت ، جکو ، سیستان ، وبلوچستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.