سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمترین عناوین بین الملل

مهمترین عناوین روز گذشته به شرح زیر می باشد .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفتگوي اختصاصي با سي‌ان‌ان گفت: دليلي براي محروم کردن ايران از حق خود براي داشتن برنامه صلح‌آميز هسته‌اي وجود ندارد.
منابع ديپلماتيك غربي از قطعي نشدن مشاركت ايران در كنفرانس ژنو2 درباره سوريه خبر دادند.
يك مقام بلندپايه ايراني از تلاش هاي نخست وزير تركيه براي ايجاد هماهنگي بين ايران وگروه 1+5 خبر داد.
روزنامه السفير نوشت "بني گانتس" رئيس ستاد ارتش اسرائيل در سخنراني در مرکز مطالعات راهبردي "بگين -سادات" در دانشگاه بار ايلان به خلع سلاح شيميايي سوريه و احتمال دستيابي به راه حل ديپلماتيک درباره مسئله هسته اي ايران پراخت.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در اظهاراتي خواستار تشديد تحريم هاي بين المللي عليه ايران شد.
نوام چامسکی در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه گفت، انباشته شدن ثروت، افزایش نابرابری ها و تمرکز قدرت سیاسی در آمریکا، این کشور را از دمکراسیِ حقیقی دور کرده است.
توافقنامه اولیه احداث خط لوله انتقال گاز برای نیروگاه های تولید برق در بصره بین ایران و عراق امضا شد.
روزنامه نيويورک تايمز نوشت: ايران و انگليس در گام اول براي بهبود روابط ديپلماتيک دوجانبه، کاردارهاي غيرمقيم خود را در پايتخت هاي دو کشور تعيين مي کنند.
تنها چند روز پس از آنکه روسای جمهور ایران و آمریکا پس از 3 دهه قطع رابطه با یکدیگر گفتگوی تلفنی برقرار کردند، چند نماینده جمهوریخواه در نظر دارند طرحی را فردا (پنج شنبه 18 مهر) در کنگره مطرح کنند که در آن دست رئیس جمهور این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران را باز می‌گذارد.
در حاليکه 78 نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها ضد ایران شدند، ۳۵ سفير پيشين و کارشناس برجسته امنيتی آمريکا، در نامه‌ای به باراک اوباما رييس جمهوری اين کشور، از تعامل ديپلماتيک واشنگتن با دولت حسن روحانی حمايت کردند.
سازمان منع استفاده از تسليحات شيميايي در بيانيه اي خواستار امحاي تمامي تسليحات شيميايي سوريه تا پيش از نيمه سال 2014 شد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.