سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

آمار مالاريا در جنوب استان كرمان به صفر نزديك شده است

كارشناس ارشد سازمان بهداشت جهاني گفت: با تلاش هاي انجام شده در جنوب استان کرمان ، خوشبختانه آمار مبتلایان به مالاريا در اين منطقه به نقطه صفر نزديك شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، آلن شاپيرا درحاشیه نشست بررسي وضعيت مالاريا که در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد ، با اشاره به اینکه با انتظارات زيادي براي اين ماموريت به ايران آمديم ، افزود: سيستم و دانش ايران در زمينه سلامت و فعاليت هاي آن در اين راستا در دنيا شناخته شده و اين انتظارات را بالا برده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: طی 2روز حضورمان در جنوب استان کرمان و در بازديدي كه از مراكز بهداشتي در منطقه داشتم، يكي از گام هاي مهم در اين زمينه اين بود كه پرسنل بهداشتي حضور داشتند.
وي تصریح کرد: اين افراد توانمند و متعهد هستند، نكات لازم را مي دانند و خدمات را به مردم ارايه مي دهند.
شاپيرا با بيان اينكه در اين بازديد موضوعات مختلفي مطرح و درباره آنها گفتگو شد، افزود: در اين نشست گفتگوهاي متقابل با مسئولان دانشگاه علوم پزشكي جيرفت مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
رييس دانشگاه علوم پزشكي جيرفت هم در این نشست گفت: حذف تقريبي و رسيدن به نقطه صفر در بحث بيماري مالاريا حاصل عزم ملي دستگاهها بوده است.
فريدون افضلي افزود: از بدو راه اندازي دانشگاه علوم پزشكي جیرفت عزم جدي براي ريشه كني بيماري مالاريا در جنوب استان كرمان شكل گرفت و در این زمینه اقدامات بسيار خوبي نيز انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: آموزش مردم، بيماريابي به موقع، توزيع پشه بند و سم پاشي از جمله اقدامات صورت گرفته در اين زمينه است كه ما را در رسيدن به هدفمان كه رسيدن به نقطه صفر بود، كمك كرده است.
وي تصریح كرد: در حال حاضر اگر مواردي از بيماري مالاريا در منطقه وجود داشته باشد مربوط به افاغنه اي است كه به صورت غير مجاز وارد منطقه شده اند.
افضلي با ابراز رضایتمندی از اقدامات انجام شده در زمينه ريشه كن كردن بيماري مالاريا در اين منطقه افزود: خوشبختانه اقدامات انجام گرفته مورد رضايت كارشناس ارشد سازمان بهداشت جهاني قرار گرفت./س


برچسب ها: مالاریا ، صفر ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.