سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

پرندگان مهاجر به کرمانشاه می آیند

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، از آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به کرمانشاه از نیمه آبان ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کاظم علیزاده فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به استان کرمانشاه را از نیمه آبان ماه تا نیمه آذر اعلام کرد و گفت: بسته به شرایط آب و هوایی ممکن است زمان مهاجرت پرنده ها پس و پیش شود.

وی افزود: بسته به شرایط آب و هوایی و نوع پرنده، این پرنده ها مدتی در استان ساکن می مانند، رفع خستی می کنند، به مسیر خود ادامه می دهند و در برخی موارد نیز در این منطقه ساکن شده و بومی می شوند و به علاوه زاد و ولد و جوجه آوری  هم خواهند داشت.

به گفته این مسئول، پرندگان مهاجری که از نقاط مختلف به کرمانشاه می آیند در تالاب ها، رودخانه ها، برکه ها، سدها و آبگیرهای استان ساکن می شوند.

غاز، مرغابی، حواصیل، اردک سر سبز، اگرت و پرنده های کنار آبزی از مهمترین گونه های پرنده مهاجر هستند که به استان کرمانشاه سفر می کنند و علیزاده از آنها نام برد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: تالاب هشیلان مهمترین منطقه ای فرود پرندگان مهاجر است که تحت نظارت محیط زیست قرار دارد و جایگاهی امن برای این پرنده ها به شمار می رود.

وی تاکید کرد: مسیر مهاجرتی بسیاری از این پرنده ها مشخص نیست و برای اینکه بدانیم دقیقا از کجا می آیند باید آنها را ردیابی کرد./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، پرندگان ، مهاجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.