سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

دولت به قم و حوزه بدهکار است/ حریم قدسی حرم مطهر نباید خدشه دار شود

آیت الله مکارم شیرازی موقعیت شهر مقدس قم را با توجه به وجود بزرگ ترین حوزه علمیه جهان اسلام، حرم اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن فرهنگی و نهادهای دینی را برجسته توصیف کرده و فرمودند: قم باید از نظر عمران، آبادانی و مسائل فرهنگی در بین استان ها و شهرهای دیگر کشور بدرخشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که به قم باید به عنوان یک کلانشهر مهم اسلامی نگریسته شود، بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریعتر برنامه ها و طرح های نیمه تمام تاکید کردند.
ایشان با اشاره به اجرای پروژه حرم تا حرم، خاطرنشان کردند: حق این است که این پروژه یک پروژه دینی و فرهنگی باشد و نباید به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی دست برخی بیفتد که با جایگاه و موقعیت قم سازگار نباشد و اعضای شورای شهر باید در این راستا مراقبت های لازم را داشته باشند و برای تامین بودجه تلاش و رایزنی لازم را با مسؤولان کشوری داشته باشند.
ایشان با بیان این که نظام و دولت به قم و حوزه بدهکار هستند، خاطرنشان کردند: ما همیشه باید از دولت به صورت طلبکارانه چیزی بخواهیم، چراکه قم نیازهای نظام را در عرصه های مختلف تامین می کند و در مقابل دولت نیز باید بدون منت حق قم را ادا کنند و بدهی خود را بپردازند. حوزه علمیه قم با هزینه مراجع، ائمه محترم جمعه، بخش مهمی از قضات و مسئولین سیاسی و عقیدتی و رایزن نهاد فرهنگی را تربیت و تحویل نظام می دهد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اجرای پروژه مونوریل قم، تصریح کردند: عبور این پروژه از مقابل حرم مطهر، حریم قدسی این مکان مقدس را خدشه دار خواهد کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.