سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار احمدی مقدم؛

سريامه گذاري ناجا بر روي بهداشت دهان و دندان/مردم عادي هم از خدمات بهداشتي ناجا بهره‌مند مي‌شوند

فرمانده ناجا اظهار داشت: امروز بهداشت دهان و دندان تنها یک بیماری جسمی نیست بلکه روح و روان فرد را نیز به خصوص در سنین بالا تحت تاثیر خود قرار می دهد خدمات جدید می تواند روحیه و امید به بسیاری از افراد بدهد و به این دلیل نیروی انتظامی سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه داشته است و تلاش ما بر این بوده تا هزینه های بالای دندانپزشکی را برای خدمات گیرندگان کمتر کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم هفتمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: خوشحالم که امروز به عنوان میزبان در حوزه سلامت ناجا هستم ولی به عنوان یکی از خدمت گیران عرصه سلامت میهمان دندانپزشکان و حوزه سلامت ناجا هستم.

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در کشور بیان داشت: موضوع سلامت یکی از ابعاد و یکی از شاخصه های مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر کشور است و میزان هزینه درمان در سبد اقتصادی خانواده ها نشانه توسعه یافتگی و یا توسعه نیافتگی کشورها است.

وی افزود: رسیدگی به بهداشت دهان و دندان می تواند یکی از این شاخصه ها باشد. در سال های پیش مهم ترین خدمات دندانپزشکی در " کشیدن" دندان بود و به دلیل کم هزینه بودن مردم نیز از آن استقبال بیشتری می کردند اما خوشبختانه به علت توسعه خدمات و بالا رفتن سطح آگاهی های مردمی امروز توجه به دهان و دندان به یک امر فرهنگی تبدیل شده است.

سردار احمدی مقدم در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امروز کشور ما در  حوزه سلامت وضع بهتری نسبت به گذشته دارد و با توجه به اهمیت بهداشت دهان و دندان در سایر بیماری ها می توان گفت " پیشگیری از بیماری های دهان و دندان پیشگیری از سایر امراض و بیماری ها به خصوص در سنین بالاتر است"

وی در ادامه اظهار داشت: امروز بهداشت دهان و دندان تنها یک بیماری جسمی نیست بلکه روح و روان فرد را نیز به خصوص در سنین بالا تحت تاثیر خود قرار می دهد خدمات جدید می تواند روحیه و امید به بسیاری از افراد بدهد  و به این دلیل نیروی انتظامی سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه داشته است و تلاش ما بر این بوده تا هزینه های بالای دندانپزشکی را برای خدمات گیرندگان کمتر کنیم.

سردار احمدی مقدم با بیان این که پرداخت به امر بهداشت یکی از وظایف دولت هاست گفت: با توسعه روزافزون هزینه ها و همچنین خدمات، تغییر الگوی زندگی، عدم تغییر الگوی تغذیه و نداشتن تحرک متناسب با شرایط زندگی یکی از آسیب هایی است که امروز بسیاری از کشورها با آن مواجه هستند.

فرمانده نیروی ناجا با بیان این که امروز 5 میلیون نفر خانواده های تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی از خدمات بهداشت ناجا بهره مند می شوند تصریح کرد: علاوه بر نیروهای ناجا مردم عادی نیز حتی در نقاط محروم از خدمات بهداشتی نیروهای مسلح بهره مند می شوند. میزان بالای  مراجعه کنندگان در نقاط دوردست و محروم خدمات گیرندگان نیروهای مسلح را حتی به دو برابر اعضای تحت پوشش خود می رساند.

سردار احمدی مقدم با اشاره به این که بیماران بیشتر خدمات درمانی خود را می پردازند گفت: خوشحالیم که در نیروی انتظامی بخش عمده ای از هزینه ها و خدمات را پوشش  می دهیم.

وی افزود: نیروی انتظامی یک مرکز اصلاح و قرنطینه برای سلامتی نیروها و سربازان است،  امروز نیروی انتظامی با مشکلات تروما، سوانح و حوادث اعضای خود روبروست که این مسئله خدمات بیشتری را طلب می کند.

وی در پایان با بیان این که نظام اقتصادی یک کشور با رونق خدمات و هزینه های آن ارتباط دارد گفت: خوشبختانه پس از انقلاب پیشرفت سریع اقتصادی را شاهد بودیم اگر چه با نوساناتی نیز به دلیل تحریم ها روبرو شدیم اما با مجموعه توانمندی های کشور به خصوص در حوزه نیروی انسانی و منابع سرشار دیگر به توفیقات زیادی دست پیدا کردیم.

در پایان این مراسم از تندیس هفتمین کنگره بین المللی بهداشت دهان و دندان با حضور سردار احمدی مقدم  رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.