سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر بخش نگارگری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت:

در داوری آثار نگارگری لزومی برای دعوت از اساتید خارجی وجود ندارد

مینا صدری گفت: با توجه به اینکه ما بهترین داوران را در ایران داریم و هنر نگارگری و مکاتب آن از ایران به کشورهای همسایه بسط و گسترش یافته،لزومی برای دعوت از اساتید خارجی وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي جشنواره هنر مقاومت، صدری-دبیر بخش نگارگری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت-  با بیان اینکه حسین عصمتی ،رحیم چرخی، پرویز حاصلی داوری آثار این بخش را برعهده دارند،گفت: با توجه به موضوع جشنواره مقاومت و اهدافی که پیش رو داریم ، چگونگی انتخاب و ارائه موضوع از سوی هنرمند ، استفاده از شیوه هایی که در نگارگری وجود دارد   وتسلط بر اصول و قواعدی که با هنر نگارگری هم خوانی داشته باشد،از معیارهای انتخاب آثار است.

دبیر بخش نگارگری سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با اشاره به اینکه این اولین دوره ای است که بخش نگارگری   به جشنواره هنر مقاومت اضافه شده است ،تاکید کرد: حدود 43 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که امیدوارم در دوره بعدی با اطلاع رسانی گسترده تر شاهد ارائه کارهای بیشتری باشیم.

وی در ارائه راهکاری برای خلق آثار متنوع تر از سوی نگارگران و رشد هنر نگارگری، تصریح کرد: آموزش یکسری پایه هایی را می خواهد که مستلزم سرمایه گذاری و اختصاص زمان طولانی است . برپایی دوره های آموزشی کوتاه مدت تاثیرات عمیقی را نخواهد داشت بلکه بهتر است ضمن بوجود آمدن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ،این هنر به دوره های آموزشی هنرستان ها اضافه شود تا فرد از سن 14 تا 24 سالگی آموزش کافی را طی کرده باشد و در سنین جوانی به خلق آثار مختلف بیشتری بپردازد.

صدری با بیان اینکه تخصیص دوره های آموزشی در دانشگاه ها و تربیت نیروهای جوان ،باعث تاثیرات عمیق تری در جشنواره ها می شود افزود:   اینکه افراد با پیش زمینه آشنا شوند،عمق کار در آثار هنری را افزایش خواهد داد.
 
وی در پایان پیشنهاد کرد: اگر هنرستان های وابسته به دانشگاه ،کلاس هایی برای آموزش هنر نگارگری برگزار کنند ،هنرجویان جوان پس از گذراندن یک دوره 4 ساله می تواند از سهمیه ای دانشگاه برای هنرجویان این هنرستان ها در نظر گرفته استفاده کند و در این حوزه به شکل حرفه ای تری   به این هنر بپردازد.

گفتنی است، سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ریاست جواد جباری و دبیر کلی حبیب ا... صادقی ، آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.