سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقوق كارگر و كارفرما را بشناسيد

قوانين كار روابط كار و حقوق كارگر و كارفرما را در كلاس‌هاي آموزشي مقررات كار، كارفرما و كارگر بشناسيم.

وحيد حاجي زاده مدير عامل مؤسسه‌ي حقوقي آتيه‌ روشن در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهداف برگزاري كلاس‌هاي قوانين و روابط كار در اين مؤسسه اظهار داشت: در سال‌هاي اخير عمده مشكلاتي در راستاي روابط كارگردان و كارفرمايان وجود داشت كه ضرورت برگزاري چنين كلاس‌هايي و آموزش كارفرمايان و كارگران در ميزان حق و حقوق آنان را نشان مي‌داد.
وي تصريح كردك موضوعي كه در اين ميان اغلب با غفلت همراه است و در قالب قوانين كار و روابط كار گنجانده مي‌شود بحث جايگاه و نقش اصلي روابط كار در اشتغال است. 
وي افزود: در بررسي‌هاي انجام شده در چند سال اخير مشخص شده تنها 30 تا 40 درصد از روابط كار به نقش و جايگاه تحصيلات برمي‌گردد و مابقي به رضايت در روابط بين كارگر و كارفرما برمي‌گردد. 
حاجي زاده در ادامه بيان داشت: در برگزاري اين كلاس‌ها سعي شده از اساتيدي استفاده شود كه خود در ارگان‌ها و سازمان‌هاي مربوطه مشغول به كار باشند و سعي بر آن است كه در حوزه كار و تأمين اجتماعي با آموزش مقررات و تأين خواسته‌هاي كارفرما، هم كارگر و هم كارفرما را با حق خودشان آشنا كنيم. 
وي ادامه داد: دوره‌ اول اين كلاس‌ها در 3 جلسه در حوزه‌ي روابط كار برگزار شد و در اينكه هم‌اكنون در حال برگزاري است بحث قوانين كار توسط اساتيدي از كارشناسان وزارت تعاون و كار آموزش داده مي‌شود.
حاجي زاده با اشاره به استقبال شركت‌هاي مختلف از اين كلاس‌ها اذعان داشت: تاكنون 60 شركت بزرگ در اين كلاس‌ها ثبت‌نام و شركت كرده‌اند و مديران اداري تمامي اين شركت‌ها ميزان رضايت‌مندي بالايي را اعلام كرده‌اند.
وي افزود: كلاس‌هاي قوانين كار در اين دوره در 3 جلسه و مديران و كارمندان ارشد اداري شركت‌ها در اين كلاس‌ها حضور مي‌يابند كه تاكنون 200 تا 250 نفر از مديران ارشد 30 شركت بزرگ آموزش ديده‌اند. 
حاجي زاده خاطر نشان كرد: اين كلاس‌ها توسط مؤسسه‌ حقوقي آتيه روشن در دوره‌هاي 3 روزه و در محل ساختمان اين مؤسسه برگزار مي‌شود كه در حال حاضر ويژه مديران و كارمندان ارشد اداري است و در آينده براي كارگران نيز برگزار خواهد شد./
برچسب ها: کارگر ، کارفرما ، کلاس ، آموزشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.