سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تجربه ی دمای 3 درجه بالای صفر در نیمه اول مهر/در 65 سال گذشته بی سابقه بود

مدیر کل هواشناسی آذربایجانشرقی گفت: در 65 سال گذشته برای نخستین بار است که در نیمه نخست، مهر ماه دمای سه درجه بالای صفر را تجربه کردیم.

هوشنگ حسنعلی زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز گفت: در شهرهای دیگر همچون سراب و بستان آباد عملا دمای صفر و بالای صفر در نیمه اول مهر ماه تجربه شده است، ولی در تبریز بی سابقه بود.

وی با اشاره به نفوذ سیستم پرفشار شمال اروپا همراه با هوای سرد گفت: ریزش برف در منطقه شمالغرب و دریای خزر و بارندگی مناسب در منطقه گیلان و مازندران و استان اردبیل، باعث افت دما و و به شدت کمتری در استان آذربایجانشرقی و آذربایجانغربی شده است، که عملا غیره منتظره بود.

وی با بیان اینکه سیستم پرفشار از کشورهای اسکاندینای وارد کشور شده است گفت: که در 24 ساعت گذشته در اکثر ارتفاعات هوای بارانی و برفی داشتیم و در شهرستان ورزقان برف در سطح زمین نیز مشاهده شده است.

مدیر کل هواشناسی آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه این سیستم از بعد از ظهر روز گذشته به صورت سیتماتیک کمتر شده و به طرف شرق استان حرکت می کند گفت: تا ظهر امروز فقط منطقه کلیبر و ارسباران شاهد بارندگی خواهند بود.

وی با اشاره به افت دما از صبح روز پنجشنبه گفت: با توجه به اینکه هوای صاف خواهد شد روزها وضعیت بهتری خواهیم داشت، ولی از روز شنبه به وضعیت نرمالی و دمای بالای 20 درجه که هفته ی قبل داشتیم، خواهیم رسید.

حسنعلی زاده در خصوص میزان بارندگی در شهرستان ها مرند و جلفا گفت: در ارتفاعات این شهرستانها بارندگی صورت گرفته، ولی چون ایستگاههای هواشناسی وجود ندارد، نمی توان خبر دقیقی ارائه داد.

مدیر کل هواشناسی آذربایجانشرقی با اشاره به بارش 6 دهم میلی در شهر ورزقان و 15 تا 20 سانتی متری برف در ارتفاعات گفت: این میزان بارندگی در روزهای نخست پاییز نشان دهنده این است که سال آبی خوبی خواهیم داشت./س

برچسب ها: دما ، بالای ، صفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.