سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجادی: نظام برنامه و عملکرد، مبنای تخصیص اعتبار فدراسیون ها خواهد بود / سیستم گلخانه‌ای دیگر در ورزش جواب نمی‌دهد

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تخصیص اعتبار به فدراسیون های ورزشی را بر مبنای نظام برنامه و عملکرد فدراسیون عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، سید نصرالله سجادی در جمع روسای فدراسیون ها با اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی تصریح کرد: ستاد بازی های آسیایی از هفته آینده آغاز به کار می کند و در همین راستا با تمام فدراسیون ها جلسات جداگانه ای برگزار خواهد شد.
 
معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، در مورد انتخابات فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند، گفت: حداکثر تا پایان آذرماه انتخابات این فدراسیون ها برگزار می شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: مسئولیت درس تربیت بدنی با آموزش و پرورش است و آن بخش که ما می‌توانیم به شما کمک کنیم این است که دستگاه‌های ورزشی و دانش‌آموزی را تقویت کنیم تا جایگاه قانونی پیدا کند. همچنین در سطحی بالاتر از امکانات فیزیکی و منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان در اختیار شما قرار دهیم. از امکانات فدراسیون‌ها نیز می‌توان برای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی استفاده نمود.

وی با اشاره به این که در بحث استعدادیابی ورزشی، یک دفتر در تشکیلات وزارت ورزش و جوانان وجود دارد ، خاطر نشان کرد: می‌توانیم با کمک یکدیگر برنامه‌های عملیاتی ، طراحی کنیم تا در صورت قابلیت اجرا بتواند به ورزش کشور کمک کند.

سجادی ادامه داد: متاسفانه در ورزش قهرمانی خیلی بر مبنای استعدادیابی کار نشده است و به اصلاح به صورت گلخانه‌ای عمل شده است. البته که جواب هم داده است، ولی به طور کامل جوابگوی نیازها نیست.

وی در خصوص مدارس تخصصی ورزشی که چند ماه نیز کار کارشناسی در این باره انجام شد و چندین جلسه شورای عالی را به خود اختصاص داد، باید گفت این موضوع یک کار مشترک و اساسی برای هر دو وزارتخانه است که لازم است ضمن توجه، تقویت شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با بیان این که فدراسیون‌های ورزشی نیز می‌توانند با ورود خود کمک کننده و آتیه ساز برای دانش‌آموزان ایران باشند، خاطر نشان کرد: با نگاه همسان و مشترکی که این دو معاونت دارند یقیقنا مجموعه تحت امر نیز به تبعیت از تفاهمات این دو معاونت همکاری لازم را انجام خواهند داد.

سجادی اظهار کرد: در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی در جلسه‌ای که با فدراسیون‌های ورزشی داشتیم اعلام نمودم که آیا می‌توان مسابقات ورزشی را غیر تکراری انجام داد که در همین راستا پیشنهاد شد مسابقات نونهالان را به آموزش و پرورش بسپاریم و بعدها نیز مسابقات نوجوانان را به آموزش و پرورش واگذار کنیم و فدراسیون‌ها نیز حمایت‌های مادی و انسانی در این زمینه داشته باشند.

سجادی ادامه داد: انعقاد تفاهمنامه برای استفاده از امکانات آموزش و پرورش که قبلا انجام شده است نیاز به آسیب شناسی دارد که چرا دو بار در گذشته با وجود تفاهم نامه عملیاتی نشده است ، زیرا تنها انعقاد تفاهمنامه کافی نیست و باید در سطح پایلوت آزمایشی در ابتدا صورت پذیرد و در ادامه به صورت بخشی هم اجرا شود تا پس از رفع مشکلات گسترش یابد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به این که وزارت ورزش و جوانان در مجموع سه هزار و 200 پروژه نیمه تمام از صفر تا 55 درصد در مجموع در اختیار دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز 700 پروژه نیمه تمام دارد که قصد داریم در جلسه هماهنگی با سازمان نوسازی و تجهیز اماکن ورزشی و با کمک یک درصد اعتبارات دستگاه‌های دولتی این پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین آمادگی وزارت ورزش و جوانان را برای برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری اعلام کرد و گفت: با تمام ظرفیت خود به استثنای حق الزحمه مدرس کلاس‌ها آماده همکاری همه جانبه هستیم. همچنین آمادگی داریم کار گروه مشترکی با آموزش و پرورش برگزار کنیم تا مسائل فیمابین مطرح و برای حل آن اقدام صورت گیرد.

سجادی از موافقت با تشکیل جلسات هیات‌های ورزشی با عضویت متقابل دو وزارتخانه خبر داد و خطاب به مسئولان تربیت بدنی و آموزش و پرورش، گفت: درخواست خود را درباره نحوه مشارکت وزارت ورزش و جوانان در اجرای طرح "صبا" که مربوط به شنا در مدارس است اعلام کنید تا پس از بررسی نتیجه‌ آن را به استحضار شما برسانیم

سجادی در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان سال هم 9 فدراسیون دیگر موعد برگزاری انتخابات دارند که به موقع تمام این انتخابات برگزار خواهد شد و همه روسای فدراسیون ها دقت کنند که انتخابات هیات های استانی در موعد مقرر انجام شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.