سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فريدون:

ما ذره‌اي از منافع هموطنانمان در اقصي نقاط دنيا كوتاه نمي‌آييم

دستيار ويژه رئيس‌جمهور بر حمايت همه‌جانبه دولت تدبير و اميد از حقوق ايرانيان مقيم در سرتاسر جهان و فراهم كردن بستري امن و مطمئن براي حضور و فعاليت آنان در داخل كشور تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل روابط عمومي دبيرخانه شوراي عالي، حسين فريدون روز دوشنبه (15 مهرماه) در جمع كاركنان دبيرخانه شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور با اشاره به اينكه معقوله ايرانيان خارج از كشور در اين دولت به طور جدي رصد مي‌شود گفت: ما ذره‌اي از منافع هموطنانمان در اقصي نقاط دنيا كوتاه نمي‌آييم و درصد خدمات‌یساني به همه هموطنان و بهره‌گيري از ظرفيت آنان در حوزه‌ها و بخش‌هاي گوناگون هستيم.
 
وي ما بيان اينكه ايرانيان مقيم خارج از كشور منشا اثرات علمي، اجتماعي و اقتصادي هستند افزود: زمينه‌سازي براي حضور هموطنان خارج از كشور در ايران به ويژه در زمينه علمي و آكادميك، امري مهم و ضروري است.
 
فريدون با اشاره به عدم آشنايي برخي ايرانيان مقيم با قوانين و مقررات داخل كشور و لزوم وجود تشكيلاتي براي خدمت‌رساني به آن‌ها گفت: اساس ماموريت اين تشكيلات در ارائه خدمات به هموطنان مقيم خارج از كشور و استفاده از ظرفيت‌هاي علمي، اقتصادي و اجتماعي آنان مبتني است و ما به دنبال تقويت اين خدمات هستيم.
 
وي به ديدار رئيس‌جمهور با ايرانيان مقيم آمريكا در نيويورك اشاره كرد و افزود: در اين ديدار دكتر روحاني بر تحكيم رابطه دولت با ايرانيان مقيم خارج از كشور و تسهيل تردد هموطنان به داخل تاكيد و تصريح كرد كه ورود و حضور ايرانيان در خارج كشور حق مسلم آن‌هاست و هيچ مانعي در اين راه وجود ندارد.
 
دستيار ويژه رئيس‌جمهور گفت: خوشبختانه فضاي مساعدي براي تقويت و ارتقاي رابطه با هموطنان مقيم خارج به ويژه در حوزه علمي فراهم شده و اميدواريم برخي نگراني‌هاي هموطنان در سايه شرايط مثبت ايجاد شده مرتفع گردد.
 
فريدون با اشاره به برخي موانع و محدوديت‌هاي سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌هاي اقتصادي ايرانيان خارج از كشور اظهارداشت: اميدواريم با ديپلماسي عمومي دولت و رويكردهاي جديد شاهد كاهش تحريم‌ها و بالطبع رفع محدوديت‌هاي سرمايه‌گذاري هموطنان از جمله مشكل نقل و انتقال پول و ... و فراهم شدن بستر همكاري‌ها در زمينه تكنولوژي باشيم.
 
وي افزود: مجموعه ماموريت‌هاي جديد براي احياي همبستگي هموطنان خارج از كشور تدوين گرديده كه اميد است در آينده شاهد شكوفايي بيشتر اين مجموعه در راستاي ايجاد پلي مستحكم بين هموطنان مقيم داخل و خارج از كشور باشيم.
 
دستيار ويژه رئيس‌جمهور ضمن ارزيابي مثبت عملكرد مجموعه جديد مديريتي شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در راستاي بازتعريف علمي و اجرايي دبيرخانه و شورا، اظهارداشت: يقينا با پشت‌كار و تجربه ارزنده به كار گرفته شده در اين ماموريت‌هاي مهم، به زودي شاهد عملياتي شدن برنامه‌هاي حمايتي دبيرخانه شورا نسبت به جامعه هدف در راستاي سياست‌هاي دولت تدبير و اميد خواهيم بود.
 

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.