سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار شدیداللحن سازمان ملل درباره اوضاع انساني سوري ها

سازمان ملل با هشدار درباره وخيم تر شدن وضع پناهندگان سوري و افزايش تعداد آنها، ناقوس خطر را در خصوص اوضاع انساني سوري ها به صدا درآورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ اين سازمان پيش بيني کرد بيش از هشت ميليون سوري در سال 2014 دچار فقر شوند و چهار ميليون نفر نيز به شمار پناهندگان و مهاجران سوري افزوده شود. 

در گزارشي در اين باره آمده است: اوضاع سوريه اسفبار است و مردم هر روز براي تامين غذايي اندک جهت رفع گرسنگي، هزار بار مي ميرند و زنده مي شوند. البته در صورتي که پولي براي تهيه غذا داشته باشند. بيکاري ناشي از وخامت اوضاع امنيتي در اين کشور به شدت گسترش پيدا کرده است. سازمان ملل در سند جديد خود درباره وخامت اوضاع انساني در سوريه هشدار داده است زيرا اين روند باعث مي شود يک سوم سوري ها دچار فقر شديد شوند و نياز به کمک هاي غذايي و انساني فوري داشته باشند. 

در ادامه گزارش آمده است: در اين سند آمده است سازمان ملل پيش بيني مي کند در سال آينده دو ميليون پناهنده جديد از سوريه خارج شوند و بيش از دو ميليون شهروند ديگر نيز به مهاجرت داخلي روي بياورند. مسئولان ده هيأت وابسته به سازمان ملل و سازمان بين المللي مهاجرت و هجده سازمان مهاجرت ديگر براي جلوگيري از وخيم تر شدن اوضاع در سوريه، اواخر سپتامبر گذشته در اردن گرد هم آمدند تا استراتژي خود را براي سال دو هزار و چهارده تدوين کنند.

در خلال اين نشست دفتر سازمان ملل در امور هماهنگي هاي انساني پيش بيني کرد هشت ميليون سوري که حدود يک سوم جمعيت 23 ميليوني سوري را شامل مي شود تا پايان سال آينده زير خط فقر قرار بگيرند که در مقايسه با سال 2013 حدود 37درصد افزايش نشان مي دهد. به نظر مسئولان دفتر سازمان ملل، احتمال ادامه درگيري ها و تشديد آن بسيار زياد است و علاوه بر اين خدمات اساسي نيز با مشکلات فراواني روبرو خواهد بود. 
برچسب ها: سوریه ، مهاجر ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.