سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

کرمانشاه بهشت زبان شناسی ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: منطقه غرب و بویژه استان کرمانشاه بهشت زبان شناسی ایران است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر ابراهیم رحیمی زنگنه گفت : فرهنگ مقوله ای پیچیده و چند بعدی است که باید به درستی به همة ابعاد آن توجه کرد.

وی استان کرمانشاه را دارای ظرفیت و پتانسیل عظیم فرهنگی و هنری ذکر کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت بالایی در تمامی زمینه ها می باشد و باید زمینه ای فراهم کرد تا استعدادها و توانمندی های جوانان استان به شکوفایی برسد.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و لذا رویکرد ما به حرکت جامعه باید با یک رویکرد فرهنگی باشد و توجه به حوزه فرهنگ و هنر و شکوفا کردن استعدادهای جوانان در این راستا در اولویت قرار دارد.

وی افزود: باید ارزش های بلند اسلامی و انقلابی را در قالب جلوه های گوناگون هنر به جامعه بشناسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از جلوه های برجسته استان کرمانشاه را ادبیات و شعر ذکر کرد و گفت: این جلوه بسیار زیبا از فرهنگ و هنر استان علاوه بر جایگاه برجسته و ممتاز آن در سطح کشور از جایگاهی جهانی برخوردار است.

وی به اهمیت شعر در ایران اشاره و بیان داشت: زبان فارسی بیشتر در قالب نظم مکتوب شده است و برعکس زبان های اروپایی و خارجی که بیشتر آثارشان به صورت نثر مکتوب شده است و این بیانگر ظرافت و توانمندی زبان فارسی است که در بین ایرانیان وجود داشته است.

رحیمی زنگنه افزود: استان کرمانشاه دارای شاعران برجسته ای است و اشعاری که توسط شاعران کرمانشاهی پدید آمده است، اشعاری جهانی هستند.

وی گفت: زبان کردی از نظر قدمت و تاریخ یکی از زبان های برجسته آریایی است و در ابتدا این زبان به همراه زبان فارسی از گویش های هند و اروپایی بودند که در بخش هایی از ایران به آن تکلم می کردند و هم اکنون این زبان با قدرت به حیات خود ادامه می دهد. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، بهشت ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.