سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام عجیب فدراسیون پینگ پنگ؛

محروم ماندن نفرات برتر رنکینگ از اردو و اعزام

اردوی تیم ملی تنیس روی میز در حالی قرار است به میزبانی اصفهان آغاز شود که خبری از نفرات سوم تا پنجم رنکینگ نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بعد از اینکه مسابقات مرحله اول انتخابی تیم ملی برای دوبار متوالی به تعویق افتاد و در نهایت هم برگزار نشد فرصت خوبی به وجود آمد تا پینگ پنگ بازان با اعمال سلیقه های فردی و به دور از در نظر گرفتن وضعیت آمادگی و یا سوابق بین المللی به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

نوشاد و نیما عالمیان، واحد مالمیری و حمیدرضا طاهرخانی تنها بازمانده های بازیکنان بزرگسال صاحب نام و دارای رنکینگ هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و به جای دعوت از افشین نوروزی(نفر سوم رنکینگ ایران)، محمدرضا اخلاق پسند(نفر چهارم ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی) و مهران احدی(نفر پنجم رنکینگ) و میدیا لطف الله نسبی (نفر ششم رنکينگ) همچنین بازیکنان با سابقه و تکرار نشدنی همچون محمد فرقدانی و عارف احمدی فر، جوانان همچون پوریا عمرانی، میعاد لطفی، سروش امیری نیا و متین لطف اله نسبی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.

براساس این گزارش، حضور جوانان و نوجوانان در کنار بزرگسالان هرچند اقدامی شایسته به شمار می رود و باعث پیشرفت سطح بازی بازیکنان آتیه دار می گردد، اما چقدر صحیح است که نوشاد عالمیان را که به عنوان نخستین ایران به مسابقات جام جهانی مردان دعوت شده است از داشتن یار تمرینی قدرتمند و با سابقه بی بهره بگذاریم؟ با توجه به اظهار نظر یکی از مسئولان فدراسیون در جلسه اخیر کمیته فنی مبنی بر اینکه تا من هستم اخلاق پسند و نوروزی در تیم ملی جایی نخواهند داشت! تنها به این دلیل که در مصاحبه های خود از فدراسیون زمان شاهرخ شهنازی تعریف کرده اند به نظر می رسد هنوز مسئولان فدراسیون تنیس روی میز حساسیت خود را روی مصاحبه های پینگ پنگی ها کنار نگذاشته اند و بازیکنانی که با زبان انتقادی در رسانه ها مصاحبه کرده اند همچون قبل جایگاهی در تیم ملی ندارند.

این موضوع هیچ ارتباطی به شایستگی فرد یا اینکه تا چه اندازه حضور وی می تواند برای افتخار آفرینی تنیس روی میز ایران در میادین بین المللی سودمند باشد ندارد.

با روند پیش آمده از این به بعد باید شاهد این باشیم که بسیاری از پینگ پنگ بازان همچون رئیس همیشه در جلسه خود و نوشاد و نیما عالمیان سیاست سکوت را پیش بگیرند و ترجیح دهند بدون مصاحبه با رسانه ها و دلسوزی برای بهبودی وضعیت تنیس روی میز کشور منافع شخصی خود را در اولویت قرار داده و فقط تمرین کنند!

از سوی دیگر بازیکنانی همچون احمدی فر و فرقدانی نیز نفراتی هستند که با وجود سکوت و به دور از وارد شدن به مسائل حاشیه ای به طور معمول از اردوها و اعزام های برون مرزی محروم مانده اند و معلوم نیست ملاک کنار گذاشته شدن این نفرات چه بوده است؟

لازم به ذکر است، اردوی تیم ملی تنیس روی میز 20 مهر ماه در اصفهان برگزار می شود و نوشاد و نیما عالمیان، واحد مالمیری، حمیدرضا طاهرخانی، پوریا عمرانی، میعاد لطفی، سروش امیری نیا و متین لطف اله نسبی نفرات دعوت شده به این اردو هستند.

پايان متن/آق
برچسب ها: پینگ پنگ ، ادو ، رنکینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.