سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی« انسان» در تبریز

دبیر پنجمین جشنواره قرآنی انسان با بیان اینکه تا کنون چهار دوره جشنواره «انسان» در سال های 1388 ، 1389 ،1390 و 1391 برگزارشده است، اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره قرآنی « انسان» به حول و قوه الهی در سال 1392 در تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، آل مولانا گفت: قرآن کریم کتاب سراسر رحمت است که موجب زنده شدن دل ها، استواری عقاید و معنی دار شدن اعمال می شود، این کتاب آسمانی انسان را به سوی «سیر الی الله » رهنمون می سازد و برنامه سعادت بخش دنیوی و اخروی وی را ارائه می کند.

وی افزود: تمسک به این سرمنشأ برکت و فضل الهی ، محافظ هر انسانی در شدائد دنیوی و اخروی است و توجه به آموزه های قرآن کریم در هر زمان و مکان و در هرسطحی برای انسان لازم وبلکه واجب است و هر یک از سوره های این حبل الله المتین دارای معارف و مبانی و آموزه های عمیق و سرنوشت ساز است که لزوم بازنگری و کاربرد آن را دوچندان می کند.

آل مولانا تاکید کرد: موسسه جامعه القرآن والعتره تبریز با توجه به رسالت خود در زمینه نشر علوم قرآنی، از سال 1388 جشنواره قرآنی « انسان» را راه اندازی نموده و به حول و قوه الهی طی سالیان گذشته چهاره دوره از این جشنواره را با مشارکت و حضور کم نظیر همشهریان گرامی برگزار کرده است.

دبیر پنجمین جشنواره قرآنی انسان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری موفقیت آمیز چهار دوره از جشنواره «انسان» که در سال 88 ، 89 ،90 و 1391 برگزارگردید، پنجمین دوره این جشنواره به حول و قوه الهی در سال 1392 برگزار می شود.

وی ادامه داد: استقبال قابل ملاحظه و بیش از حد انتظار از دوره های گذشته، نشانگر میزان علاقمندی شهروندان به مفاهیم عالیه ی قرآنی بوده و نویدبخش ظهور حرکتی نو و بدیع در صورت ادامه برگزاری چنین جشنواره هایی است.

وی گفت: اهداف این جشنواره شامل نشر مفاهیم و آموزه های کاربردی سوره مبارکه انسان و حجرات در سطح جامعه، ایجاد زمینه ها و جذابیت های لازم جهت جذب علاقمندان به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت(ع)، بزرگداشت سالروز نزول سوره مبارکه انسان و پاسداشت مقام شامخ اهل بیت(ع)، عرضه و تقویت پیوند مستحکم بین مفاهیم قرآنی و سیره عملی ائمه معصومین (ع)، پاسداشت روز مباهله و سالروز نزول آیه تطهیر در شان اهل بیت(ع) و ترویج فرهنگ اطعام ایتام و مساکین با بهره گیری از مفاهیم سوره انسان و تولید محتوا و مقالات تخصصی جدید درباره سوره های قرآن کریم است.

آل مولانا گفت: رویکرد پنجمین جشنواره قرآنی « انسان» توجه به آموزه ها و مفاهیم اخلاقی و کاربردی سوره مبارکه حجرات است و این جشنواره در دو رده سنی زیر 16سال (شکوفه ها) و بالای 16 سال (بزرگسالان) و در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مسابقات در بازه زمانی عید قربان تا عید سعید غدیرخم برگزار می شود و به منظور تشویق شرکت کنندگان غیر حرفه ای مسابقات، علاوه براینکه تمامی متسابقین در بخش های مختلف با هم به صورت یکجا به رقابت می پردازند، از میان شرکت کنندگانی که به صورت غیر حرفه ای و مبتدی و برای اولین بار به رقابت قرآنی می پردازند، در هر بخش نفراتی نیز به عنوان نفرات برگزیده بخش آماتور انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی به ایشان تعلق می گیرد.

دبیر این جشنواره در رابطه با شرایط شرکت در جشنواره گفت: در رشته حفظ، برای مقطع زیر16سال « حفظ سوره حجرات » در نظر گرفته شده است، برای مقطع بالای 16 سال نیز سوالات از « سوره حجرات و سوره انسان» مطرح خواهد گردید، در رشته قرائت از حفظ، شرکت کننده در هنگام ثبت نام یک قرعه ( 8 سطر از یکی از سوره های انسان و حجرات) را انتخاب کرده و نسبت به حفظ و تنظیم قرائت خود تا روز مسابقه اقدام نموده و در روز مسابقه قرعه مذکور را از حفظ تلاوت می کند و در رشته ترتیل، سوالات از سوره های «انسان و حجرات » مطرح می شود.

وی افزود: آزمون ترجمه و مفاهیم از سوره « حجرات» به صورت کتبی بوده و منبع آن تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی و تفسیر نور استاد محسن قرائتی است.

آل مولانا تاکید کرد: شرکت کنندگان در بخش مقاله نویسی باید مقالات خود را در یکی از عناوین منتخب سوره های انسان و حجرات ارائه دهند و پس از برگزاری مرحله اولیه داوری مقالات، مرحله نهایی به صورت ارائه حضوری مقاله داوری می شود.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال از رشته های مختلف، تعداد نفرات برتر در هر رشته ، بیش از 3 و یا 10 نفر خواهد بود ، تمامی مسابقات شفاهی بر اساس آئین نامه های مسابقات سازمان اوقاف و امورخیریه داوری می شود و اطلاع رسانی زمان و نحوه برگزاری مسابقات از طریق سایت و پیامک تلفن همراه اطلاع رسانی خواهد شد.

علاقمندان می توانند تا بیست مهر ماه با مراجعه به سایت WWW.SAMARAT.IR و تماس با شماره های 4-5261391 نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام نمایند./س

برچسب ها: جشنواره ، قرآنی ، انسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.