سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی‌پور در نطق میان‌دستور:

آيا بالا رفتن قيمت‌ها با افزايش حقوق کارمندان تناسبي دارد؟

نماینده مردم ارومیه در نطق میان‌دستور خود با برشمردن برخي مشکلات گفت: آیا حقوق کارمندان افزایش یافته که قیمت‌ها را گران می‌کنید؟ چرا اختلافات طبقاتی را افزایش می‌دهید؟‌ بازنشستگان، کارگران و کشاورزان چطور با این گرانی باید به زندگی خود ادامه دهند، به جای دادن سبد کالای رایگان برای بازنشستگان اجناس را گران کردید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 16 مهر) اظهار داشت: با توجه به اینکه ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح اخیرا به ارزیابی یگان‌های رزمی خود پرداخته و سردار اسانلو، سردار خرم و سردار شرفی را بعنوان فرماندهان نظامی برتر کشور انتخاب کردند، به همه آنها و نیروهای تحت امر آنها تبریک می‌گویم.

وی در ادامه افزود: طوفان و باد شدید مورخ 1392.07.12 خسارت فراوانی به کشاورزان و سیب‌های درختی وارد کرد، هم اکنون قیمت سیب زیر‌درختي 200 تومان است و قیمت تمام شده برای کشاورزان حداقل هزار تومان تمام شده است، وزرای کشور، جهاد کشاورزی و دارایی ضرر کشاورزان را چطور جبران خواهید کرد.

نماینده ارومیه ادامه داد: این طوفان باعث شده نمک دریاچه ارومیه زندگی روزمره مردم آذربایجان شرقی بخصوص تبریز را مختل کند، آقایان با شانتاژ تبلیغاتی و تحقیقات به ظاهر علمی به دنبال تبلیغ و راه انداختن این ذهنیت هستند که مردم مظلوم و کشاورزان زحمت کش منطقه را عامل شور بختی دریاچه ارومیه معرفی کنند اما به ما بگویند سوء تدبیر و ضعف مدیریت را تاکجا می‌خواهند پنهان کنند.

قاضی پور در ادامه تصریح کرد: هر دانش آموخته کم سواد صنعت آب به خوبی می‌داند که از سالها پیش می‌شد پیش بینی کرد که ورودی آب دریاچه ارومیه با خروجی آن اصلا سازگار نبوده و از ترخینه رود تبریز که باید 400 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه می‌ریخت یک قطره هم به دریاچه ارومیه وارد نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه بیش از دو میلیارد متر مکعب از آب دریاچه ارومیه به کارخانجات منتقل شده گفت: از سال 1373 تاکنون بیش از دو میلیارد متر مکعب از آب دریاچه ارومیه برای آبادانی کارخانجات منتقل شده که از این رو از مسئولین قوه قضاییه استان آذربایجان شرقی می‌خواهم زندانی‌های دریاچه ارومیه را آزاد کند.

قاضی پور خطاب به وزیر نیرو گفت: از وزیر نیرو می‌خواهم برای حفظ جان اهالی آذربایجان شرقی و غربی بخصوص تبریز هرچه سریعتر احیا و نجات دریاچه ارومیه با انتقال آب به این دریاچه از هر محل ممکن عملیاتی کند.

این نماینده در بخش دیگری از اظهارات خود به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اکثر مایحتاج ضروری مردم که باید ارزان می‌شد گرانتر شده، علت امر چیست؟ همه اعضای دولت نشسته‌اند و دنبال هیاهوی مذاکره هستند که نتیجه آن هم معلوم نیست و تعدادی از وزرا نیز از آزادسازی قیمت‌ها صحبت می‌کنند، آیا این ضعف مدیریتی کشور نیست که اجناس قبل از تثبیت قیمت‌ها و ارز یک شبه گران شود.

وی ادامه داد: آیا حقوق کارمندان افزایش یافته که قیمت‌ها را گران می‌کنید؟ چرا اختلافات طبقاتی را افزایش می‌دهید؟‌ بازنشستگان، کارگران و کشاورزان چطور با این گرانی باید به زندگی خود ادامه دهند، به جای دادن سبد کالای رایگان برای بازنشستگان اجناس را گران کردید.

نماینده مردم ارومیه اظهار داشت: با شروع سال تحصیلی 92-93 آموزش و پرورش با کسری 60 هزار معلم روبرو شده که مقداری از این کاستی را توسط نیروهای حق‌التدریسی و بازنشسته جبران می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس با هر نوع افزایش قیمت کالاهای ضروری مخالف است چرا که به همین دلیل با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مخالفت کرد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
کمال
۲۰:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۲
به نام خدا
سلام برنماینده درد آشنا که با زبان ساده وصادق درد مردم را بیان می کنند
نماینده های جنوب استان آذربایجان هایاد بگیرند!!