سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود 14 معدن غني فلدسپات در استان زنجان

وجود 14 معدن غني و با كيفيت متمايز فلدسپات در استان زنجان ، زمينه سرمايه گذاري در توليد كاشي و سراميك را در اين استان فراهم نموده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت :‌ هم اكنون كل ذخاير قطعي و احتمالي كشف شده فلدسپات در استان زنجان 18 ميليون تن مي باشد كه به لحاظ وجود اين معادن غني در استان نسبت به ساير نقاط كشور ، ظرفيت سرمايه گذاري جهت فراوري آن فراهم است .

معصومی با بيان اينكه ما بدنبال فرآوري اين ماده معدني در استان هستيم افزود: مصارف عمده ماده فلدسپات در صنايع شيشه سازي ، سراميك و كاشي سازي مي باشد .

 وی ميزان استخراج واقعي فلدسپات در سال 91 را 65 هزار تن عنوان كرد و يادآور شد : استخراج اسمي معادن فلدسپات داراي بهره برداري استان در سال 91بالغ بر 96هزار تن بوده است.

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در ادامه به پهنه بندي 38درصد از مساحت كل استان اشاره و خاطر نشان كرد: هم اكنون 80درصد تنوع مواد معدني در گستره استان زنجان وجود دارد و برخي از مواد معدني همچون بر و پتاس جزء مواد معدني منحصر بفرد كشور در استان است.

معصومی  با اشاره به پهنه بندي استان زنجان به 5 پهنه معدني خاطر نشان کرد: با توجه به تراكم بالاي مواد معدني در استان پهنه بندي يكي از راهكارهاي مديريتي در امر سازماندهي و برنامه ريزي در بخش معدن مي باشد./س

برچسب ها: معدن ، فلدسپات ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.