سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور در مشهد:

نخبگان به خطوط قرمز مذاهب توجه داشته باشند

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور گفت: خطوط قرمز مذاهب اسلامی مشخص شده است و همه نخبگان باید به این خطوط قرمز توجه داشته باشند تا حساسیتی بین مذاهب اسلامی ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجتالاسلاممحمدصادق  عربنیا، با بیان این مطلب در همایش «روحانیت آگاه؛ پیشگام در مبارزه با انحرافات» که به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه اهل سنت استانهای خراسان برگزار شد، ابراز داشت: با توجه به وضعیت کنونی جهان اسلام و موقعیت بسیار خطیر بزرگان و استادان حوزههای علمیه، وظیفه سنگین آگاهیبخشی و روشنگری جامعه مسلمانان، برعهده روحانیان و طلاب مدارس علمیه است.

وی گفت: ایجاد بازارهای مشترک اسلامی، ایجاد بانک توسعه اسلامی، برگزاری منظم اجلاس سران کشورهای اسلامی و اتحاد مسلمانان در برابر استکبار جهانی از جمله راهکارهای اقتصادی و سیاسی ایجاد و تقویت انسجام اسلامی است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیتهای شورای برنامهریزی مدارس اهل سنت کشور، ضمن تأکید بر اینکه خدماتی که به روحانیان شیعه ارائه میشود باید به روحانیان اهل سنت نیز ارائه شود، تصریح کرد: باید به گونهای عمل کنیم که طلاب و دانشآموختگان مدارس علمیه اهل سنت بتوانند به راحتی مدارک رسمی موردنیاز خود را بعد از گذراندن فرایند تحصیل دریافت کنند.

حجتالاسلام رضایی، مسئول دفتر امور اهل سنت حوزههای علمیه خراسان در ابتدای این نشست با بیان اینکه روحانیت آگاه در مبارزه با افکار انحرافی و التقاطی نقش مهمی دارد، اظهار داشت: در استانهای خراسان 60 مدرسه علمیه اهل سنت اعم از مدارس خواهران و برادران به صورت جدی فعالیت میکنند؛ بیش از 2 هزار طلبه در دفتر امور اهل سنت دارای پرونده فعال هستند و بیش از هزار امام جماعت اهل سنت در مساجد استانهای خراسان به فعالیت مشغولاند.

دیگر سخنران همایش «روحانیت آگاه؛ پیشگام در مبارزه با انحرافات»، مولوی فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند بود که با تأکید بر اینکه بزرگترین حربه برای تخریب مسلمانان تفرقه بین آنهاست، خاطرنشان کرد: دفاع از حریم دین و مبارزه با انحرافات، آماده کردن زمینه اجرای احکام الهی، فراهم نمودن زمینه نشر فرهنگ اصیل اسلامی و تربیت انسانهای متدین، احیای مساجد و ترویج اخلاق اسلامی از مهمترین وظایف حوزههای علمیه در جهان اسلام است./س

برچسب ها: نخبگان ، خطوط ، قرمز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.