سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

واکسن آنفلوانزا هنوز به مشهد نرسیده

رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: واکسن آنفلوانزا هنوز به مشهد نرسیده و توزیعی نیز در داروخانه‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر سعیدی با اعلام این خبر عنوان کرد: مهرماه زمان خوبی برای استفاده از واکسن آنفلوانزا است از همین رو در حال پیگیری هستیم تا هرچه سریع‌تر این واکسن وارد مشهد شود.

وی تصریح کرد: در سفری که رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر کشور به مشهد خواهد داشت، دوباره برای خرید واکسن آنفلوانزا و توزیع آن در مشهد پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص مبتلایان به وبا، اظهار کرد: تاکنون موردی در خصوص ابتلا به وبا در مشهد گزارش نشده است.

به گفته وی، در خراسان رضوی فقط دو نفر در کاشمر و گناباد به وبا مبتلا شده بودند که بهبود یافتند.

سعیدی در خصوص آنفلوانزای پرندگان که چندی است هم‌زمان با حضور زائران خانه خدا در عربستان شیوع پیدا کرده است نیز بیان کرد: آنفلوانزای پرندگان همان ویروس سارس است که تغییر شکل داده و به صورت امروزی و در حالت جدید در کشورهای خاورمیانه به‌ویژه عربستان و شهر جده شیوع پیدا کرده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی زائران بیت‌‌ا.. الحرام، عنوان کرد: هریک از زائران که علائمی همچون سرفه و عطسه داشته باشند، باید موارد بهداشتی را رعایت و به پزشک کاروان مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این مرکز درباره ویروس آنفلوانزای پرندگان، افزود: دومین همایش تخصصی با موضوع ویروس سارس، برای پزشکان به منظور حساس‌سازی این قشر نسبت به این بیماری چند روز آینده برگزار خواهد شد./س  

برچسب ها: واکسن ، آنفلوانزا ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.