سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست اعضای شورای شهر از شهرداری؛

تسریع در پیگیری نشست خیابان ایران زمین اولویت اول شهرداری قرار گیرد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یازدهمین جلسه از چهارمین دوره شورای شهر تهران از شهرداری تهران تسریع در پیگیری نشست خیابان ایران زمین را از شهرداری تهران درخواست کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در یازدهمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و پیش از رسیدگی به دستور اول جلسه با تذکر اسماعیل دوستی عضو شورا اسلامی شهر تهران بحث ریزش خیابان ایران زمین مطرح شد.

وی اظهار داشت: بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق و همچنین رفع خطر از بلاها و دیوار های شکسته و خطرناک و کوچه ها اماکن عمومی و پر کردن و پوشاندن چاله ها و جلوگیری از گذاشتن هر گونه اشیا و بالکن ها و دیوارها مشرف به اماکن عمومی  که افتادن آن ها برای ایجاد خطر عموم است در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پس از کسب نظر مامور فنی خود به ساکنین و یا صاحبان اماکن ابلاغ مدت زمانی را صادر می کند تا در صورتی که دستور شهرداری در مدت مقرر انجام نشود شهرداری می بایست اقدام به رفع خطر کند و هزینه را به همراه خسارت وارده از طرف مسئول دریافت کند.

وی ادامه داد؛ در حال حاضر ساکنین اطراف پروژه در حال احداث در خیابان ایران زمین از امنیت خوب و مناسبی برخوردار نیستند .

*نشست خیابان ایران زمین باید از طریق مراجع قضایی پیگیری کرد

همچنین جدیدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه گود برداری خیابان ایران زمین گفت: در این خصوص دو شنبه هفته آینده ارائه گزارش کامل خواهیم داد من این موضوع را از شخص دادستان تقاضا می کنم  این مسئله از طریق قضایی پیگیری کند.


همچنین سلطانی فر یکی دیگر از اعضای شورای شهر در این زمینه اظهار داشت: با توجه به حادثه رانش زمین و گود برداری پروژه در حال احداث خیابان ایران زمین  باید بررسی شود که چه مسئله ای باعث  بروز خسارت به ساکنین مجاور این پروژه شده  است.

همچنین دنیا مالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه درخواست کرد این مسئله به کمیسیون عمران محول شود چرا که بسیاری از اطلاعاتی که در جلسه امروز عنوان شد واقعیت ندارد .

مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه این بحث اظهار داشت: مطمئناً کمیسیون عمران باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهد اما بخش های مختلف جزء حقوقشان است که به صورت کلی و حتی به صورت جزئی مباحث خود را مطرح کنند و سه شنبه هفته آینده گزارش تکمیلی این مسئله بررسی خواهد شد./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.