سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال وزارت خارجه آمریکا از برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم‌های ملی این کشور با ایران

برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم‌های ملی امريکا با ایران از سوي وزارت خارجه امريکا با استقبال مواجه شد و سخنگوي اين وزارتخانه آنرا اقدامي در جهات مذاکره مستقيم با تهران دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ريانووستي، "ماري هارف" سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در واشنگتن گفت: "ما همواره گفته ايم که آماده مذاکره مستقيم با ايران هستيم و چه جايي بهتر از زمين فوتبال براي اين کار؟"

اين اظهارات "هارف" در واکنش به سخنان رئيس فدراسيون فوتبال ايران صورت مي گيرد.

"علي کفاشیان" تصریح کرد: پیشنهاداتی برای بازی های تدارکاتی آینده تیم ملی هم در اروپا و هم در آمریکا داشته ایم و قرار است این بازی ها با کارلوس کی‌روش بررسی شود و قطعاً با تمام شدن بازیهای  مقدماتی در تمام قاره ها پیشنهادات بهتری هم دریافت خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص بازی ایران و آمریکا تاکید کرد: ما دوست داریم این بازی اگر دو جانبه است یکی در ایران و یکی در آمریکا برگزار شود، طبعاً بازی دیگر ما هم این گونه خواهد بود اما اینها با تصمیم کی‌روش انجام می شود. البته قرار است قبل از حضور در جام جهانی اردویی را در آمریکا برگزار کنیم که همه اینها به کی‌روش بستگی دارد.

با اين حال، در حاليکه سخنگوي وزارت خارجه امريکا درباره اين ديدارها سخن مي گفت، اعلام کرد که اظهارات کفاشيان را در اين خصوص نشنيده است.

"نيل بوئث" سخنگوي فدراسيون فوتبال آمريکا هم در اين زمينه گفت: در حال انجام تحرکاتي به منظور دريافت مجوز انجام بازي با تمامي تيم ها در تمامي کشورها از جمله ايران از سوي وزارت خارجه آمريکا است.

گفتني است، ايران و آمريکا تاکنون دوبار در زمين فوتبال با يکديگر رو در رو شده اند يک بار در جام جهاني 1998 در فرانسه که ايران مقتدرانه با نتيجه 2 بر 1 آمريکا را شکست داد و ديگري دو سال قبل از آن که در يک بازي دوستانه در کاليفرنيا نتيجه 1 بر 1 مساوي تمام شد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.