سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

عملکرد سنگرسازان بی سنگر تدوین می‎شود

رییس کمیسیون ایثارگران جهاد کشاورزی لرستان گفت: عملکرد سنگرسازان بی سنگر تدوین می‎شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان سید عماد شاهرخی در جمع رزمندگان جهاد استان لرستان افزود: با حضور تنی چند از رزمندگان جهاد لرستان در دفاع مقدس مقرر شد عملکرد سنگرسازان بی سنگر گردآوری و تدوین شود.

شاهرخی ادامه داد: فعالیت آنها طوری بود که برای دیگران سنگر می‎ساختند بدون این‎که خود سنگری داشته باشند و امروز باید به نحواحسن در انعکاس آن تلاش کنیم چرا که جهاد به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ ایران و دفاع مقدس خود را اثبات کرد.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس ضمن با اهمیت دانستن تهیه عملکرد سنگرسازان بی سنگر گفت: هدف از تهیه این عملکرد نگه‎داری اسناد و محتواسازی عملکرد سازمان‎های درگیر با دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار ناصر فرید اضافه کرد: محتواسازی متون آموزشی و همچنین تدوین دایرة‎المعارف دفاع مقدس استان و سایر تحقیقات پژوهشی در حوزه دفاع مقدس اعم از خاطره‎نویسی، رمان‎نویسی، مستندسازی است.

گفتني است:در تدوین این عملکرد که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان صورت می‎گیرد 8 سرفصل تعیین شده که شامل جهاد قبل از جنگ(کمک به روستاییان، برق و آب‎رسانی، راه‎سازی و عمران) چگونگی تشکیل ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ، ورود جهاد به جنگ، فعالیت‎های پشتیبانی جهاد در منطقه عملیاتی جنوب و غرب و جبهه میانی، نقش جهاد در بازسازی، نقش جهاد در عملیات مرصاد و سازماندهی و اعزام وسایل نقلیه سنگین به مناطق عملیاتی بوده که در این راستا و جمع‎آوری اسناد مربوط به حضور جهاد در 8 سال دفاع مقدس تعداد 70 هزار برگ سند دست نوشته، مکاتبات و عکس توسط معاونت ایثارگران تحویل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس داده شد./ز

برچسب ها: عملکرد ، سنگر ، تدوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.