سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز؛

رونوشت استوارنامه سفیر جدید اتریش به رئیس دستگاه دیپلماسی تقديم شد

فریدریش اشتیفت سفیر جدید اتریش در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ضمن دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ فریدریش اشتیفت سفیر جدید اتریش در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه ضمن دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

ظریف در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید شاهد بسط و گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ناکارآمدی اعمال شیوه‌ها و رویکردهای مبتنی بر تهدید و تحریم از سوی برخی کشورها، بر اهمیت تلاش همه کشورها از جمله در اروپا برای ایجاد فضای مساعد و مطلوب به منظور تداوم راه حل‌های سیاسی به منظور حل و فصل مسائل و مشکلات در عرصه منطقه و بین‌المللی تاکید کرد و خواستار ایفای نقش فعال کشورهای اروپایی از جمله اتریش در این راستا شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به چالش‌هایی که از جانب افراط‌گرایی ثبات و امنیت در منطقه و جهان را به مخاطره می‌اندازد، ضرورت هم‌فکری و رایزنی کشورهای مختلف برای مقابله با تندروی، خشونت و افراط‌گرایی را یادآور شد و بر حاکمیت فضای اعتدال ، میانه روی و عقلانیت در عرصه روابط بین‌الملل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید اتریش در تهران ابراز امیدواری کرد روند توسعه و گسترش روابط دو کشور بیش از پیش تقویت شود.

سفیر جدید اتریش در جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از دیدار خوب روسای جمهور دو کشور در نیویورک ابراز امیدواری کرد با آغاز به‌کار  دولت یازدهم شاهد بسط و گسترش بیش از  پیش روابط بین ایران و اتریش به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری باشیم و در این راستا همه تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.