سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانترپانچ گزارش داد:

اسرائیل با صدها کلاهک هسته‌اي تهدید واقعی علیه صلح جهاني است/ حقوق هسته اي ايران بايد به رسميت شناخته شود

در حالیکه رژیم صهونیستی نزدیک به 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و اقدامات تجاوزگرایانه‌ بسیاری را علیه کشورهای همسایه‌اش انجام داده، این سوال به وجود می‌آید که چرا ایران که عضو پیمان «ان پی تی» است و بیش از 200 سال است که به خاک هیچ کشوری تجاوز نکرده، باید از حقوق هسته‌ای خود محروم گردد؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "کانترپانچ" در مقاله‌ای به قلم دکتر "سزار چلالا" می‌نویسد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این بار نیز با حضور در سازمان ملل و همچنین در طول سفر خود به آمریکا با شرکت در برنامه‌های تلوزیونی متعدد، لفاظی‌های همیشگی خود را در مورد ایران تکرار کرد. وی یک بار دیگر ادعا کرد که ایران، تهدیدی وجودی علیه اسرائیل به شمار می‌رود و اگر این کشور همچنان به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد، این رژیم آماده است که به تنهایی به ایران حمله کند. لازم به ذکر است که اسرائیل بر خلاف ایران، از حمایت آمریکا برخوردار، و جزو معدود کشورهایی است که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

*** نتانیاهو خواستار افزایش و تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد
ننتانیاهو در خصوص سیاست رژیم صهیونیستی در قبال ایران گفت، «آنچه که در اینجا اهمیت دارد، این است که به آنها بفهمانیم ، به ویژه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، این سیاست تغییر نخواهد کرد...و باید با افزایش و تشدید تحریم‌ها، تقویت شود. آمریکا باید تحریم‌ها را علیه ایران افزایش داده و برای ایران روشن کند که آنها هیچ راه فراری ندارند و در صورتیکه تحریم‌ها کارساز نباشد، آنها باید بدانند که ما برای اقدام نظامی آماده خواهیم بود ــ این تنها چیزی است که توجه آنها را جلب خواهد کرد.»

*** جان کری، اقدام نظامی علیه ایران را پیش از امتحان دیگر گزینه‌ها، «لغزش دیپلماتیک» می‌داند
اما برخلاف نتانیاهو که این بار نیز افکار تهاجمی همیشگی خود را در مورد رفتار با ایران تکرار می‌کرد، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در توکیو گفت که امتحان نکردن گزینه‌های دیگر، پیش از حمله نظامی به ایران برای جلوگیری این کشور از دستیابی به سلاح هسته‌ای، یک «لغزش دیپلماتیک» خواهد بود. باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز زمانی که به نتانیاهو گفت که قدرت‌های غربی باید دیپلماسی با ایران را تجربه کنند، این دیدگاه را تصریح کرد.

*** کلاهک‌های هسته‌ای در اختیار رژیم صهیونیستی است اما ایران باید از حقوق هسته‌ای خود محروم گردد
برخلاف  لفاظی‌های تهاجمی نتانیاهو، ایران با دلیل و منطق سخن می‌گوید. استدلال ایران این است که چرا اکنون که اسرائیل، نزدیک به 200 تا 400 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و اقدامات تجاوزگرایانه‌ بسیاری را علیه کشورهای همسایه‌اش ازجمله مصر، سوریه، لبنان و اردن انجام داده است، چرا ایران باید از حقوق هسته‌ای خود محروم شده و برنامه اتمی خود را دنبال نکند؟ حتی هنوز ادعای غرب مبنی بر اینکه برنامه اتمی ایران، مقاصد نظامی را دنبال می‌کند،‌ به اثبات نرسیده است. علاوه بر این، بیش از 200 سال است که ایران به هیچ یک از همسایگان خود حمله نکرده‌ است.

*** تحریم‌ها به جای آنکه موجب ترس و وحشت ایرانی‌ها شوند، عزم و اراده آنها را برای دنبال کردن برنامه هسته‌ای خود، تقویت کردند
دولت آمریکا با تحریک و ترغیب نومحافظه کاران حامی اسرائیل، به همراه متحدان اروپایی خود، و به رغم مخالفت بسیاری از کشورها، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران وضع کردند که بیش از هر کسی مردم این کشور را تحت تاثیر قرار داد و به بحران سلامت در این کشور منجر شد. اما این تحریم‌ها به جای آنکه موجب ترس و وحشت ایرانی‌ها شوند، عزم و اراده آنها را برای دنبال کردن برنامه هسته‌ای خود، تقویت کردند.

*** اسرائیل همواره از امضای پیمان «ان پی تی» خودداری کرده است، درحالی که ایران مدت‌ها است که یکی از اعضای این پیمان به شمار می‌رود
به علاوه، سازمان ملل متحد در سال‌های 2009 و 2012، قطع نامه‌ای را تصویب کرد که در آن از اسرائیل خواسته است که پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان پی تی» را امضا کند و به بازرسان شورای امنیت، اجازه بازرسی از سلاح‌های اتمی خود را بدهد. اسرائیل از امضای این پیمان خودداری کرد، در حالیکه ایران، مدت‌ها است که پیمان «ان پی تی» را امضا کرده است.

*** روحانی از حق کشور خود برای دنبال کردن برنامه صلح آمیز هسته‌ای دفاع می‌کند
اوباما بارها به خطر افتادن سلاح‌های هسته‌ای به دست تروریست‌ها  و همچنین لزوم جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده است. با این حال، پاکستان و کره شمالی که هر دو صاحب سلاح‌های هسته‌ای هستند، به اندازه دولت ایران که همواره مدعی است که در برنامه اتمی خود، به دنبال مقاصد نظامی نیست، مورد خصومت و دشمنی آمریکا قرار نگرفته‌اند.
در حالیکه نتانیاهو اصرار دارد که برنامه هسته‌ای ایران در حال نزدیک شدن به خط قرمزی است که وی در سال گذشته در سازمان ملل ترسیم کرد، آقای روحانی اعلام کرده که وی خواهان ادامه مذاکرات برای حل مناقشه هسته‌ای کشورش با غرب است. در همین حال، آقای روحانی از حق کشور خود برای دنبال کردن برنامه صلح آمیز هسته‌ای نیز، دفاع می‌کند.

*** اقدامات رژیم صهیونیستی همواره از سوی جامعه بین الملل محکوم می‌شوند
اقدامات خصمانه نتانیاهو، ادعاهای دروغین و توخالی وی در مورد صلح را نقش بر آب می‌کند. به یاد بیاورید، این نتانیاهو بود که دستور حمله مرگبار و وحشیانه نیروهای رژیم صهیونیستی به هزاران غیرنظامی فلسطینی در غزه را که بسیاری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، و همچنین ساخت و ساز بی‌وقفه شهرک‌های اسرائیلی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین صادر کرد. این اقدامات از سوی جامعه بین الملل، شدیدا محکوم شده است. 
  • در حال حاضر، رئیس‌جمهور جدید ایران، از طریق دیپلماسی و منافع مشترک، فرصتی تازه برای تغییر الگوی جنگ، به همزیستی مسالمت آمیز فراهم کرده است. اما نتانیاهو به جای آنکه برای ایجاد صلح در منطقه گام بردارد، همچنان از لحن خصمانه و جنگ طلبانه خود استفاده می‌کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.