سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

صادرات 60 تن عسل از استان اردبیل به خارج از کشور

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از صادرات 60 تن عسل در نیمه اول سالجاری از استان به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق صالحی با بیان اینکه تنها گواهی معتبر برای صادرات عسل به خارج از کشور گواهی دامپزشکی است افزود: این میزان عسل به کشورهای عراق ، چین و مالزی صادر شده است.

وی از انجام آزمایشات مکرر در خصوص تولید عسل خبر داد و گفت: آزمایشات مختلفی در مورد خلوص عسل ، درصد قندهای استفاده شده و سایر موارد بهداشتی در تولید عسل استان توسط دامپزشکی انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات سایر فرآورده های دام و طیور از استان بیان کرد: یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یکروزه از استان به کشور های همجوار از جمله آذربایجان و ارمنستان صادر شده است.

صالحی استان اردبیل را از جمله استان های شاخص در تولید جوجه یکروه اعلام کرد و افزود: استان اردبیل در خصوص تولید جوجه یکروزه جزو استان های تاثیرگذار در قیمت جوجه یکروزه و مرغ می باشد.

وی همچنین از صادرات 792 هزار تخم مرغ نطفه دار مرغ گوشتی به آذربایجان، 296 تن پا و پنجه مرغ به ویتنام ، 45 تن پودر گوشت استحصالی از کشتارگاهها و هشت تن پشم به خارج از کشور خبر داد.

وی افزود: دامپزشکی استان در خصوص نظارت بر تزانزیت فرآورده های دام و طیور نیز نظارت داشته و در این خصوص بر ترانزیت 76 تن تخم مرغ و 70 تن گوشت گاو و گوساله نظارت بهداشتی داشته است/س.

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.