سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقر زاده: شمشیر بازان کشورمان قداست چینی ها را شکستند

رئیس فدراسیون شمشیر بازی گفت: شمشیر بازان کشورمان قداست تیم چین را شکستند و توانایی خود را در مسابقات امید های آسیا نشان دادند.

فضل اله باقر زاده،‌ رئیس فدراسیون شمشیر بازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: از عملکرد شمشیر بازان اسلحه سابر راضی هستیم. این ملی پوشان توانستند در انفرادی یک مدال طلا کسب کنند و در تیمی هم یک مدال برنز کسب کردیم که این نشان دهندۀ توانایی ملی پوشان شمشیر باز است. ملی پوشان نشان دادند که تیم چین قدرتش را از دست داده است و حدود سه ماه گذشته نیز مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی شانگهای چین برگزار شد شمشیر بازان اسلحۀ سابر توانستند به نایب قهرمانی مسابقات دست یابند. در مسابقات امیدهای آسیا نیز ملی پوشان ما با نتیجۀ 35-45 تیم چین را شکست دادند و توانایی خود را به اثبات رساندند.

باقر زاده تأکید کرد: 27 کشور آسیایی در این مسابقات حضور داشتند که تیم های صاحب نامی چون چین، ژاپن، ویتنام و قزاقستان با ترکیب تیم بزرگسالان به این مسابقات آمده بودند. تیم چین هم که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان حاضر شده بود با ترکیب مناسبی از بازیکنان خود به مسابقات آمده بود.
وی افزود: من به هیچ وجه از شمشیر بازان اپه راضی نبودم چرا که بازیکنان اصلاً در حد و اندازه خود ظاهر نشدند. در اسلحۀ فلوره نیز ملی پوشان نتایج سال قبل را تکرار کردند. من فکر می کنم این بازیکنان هم می توانستند عملکرد بهتری داشته باشند و نتیجه خوبی بگیرند.
وی تصریح کرد: در بخش بانوان در اسلحۀ سابر توانستیم مقام سوم مشترک مسابقات را به دست بیاوریم و این برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تیم ویتنام که تیم خوبی بود مغلوب بازیکن ما شد و در اسلحه اپه نیز توانستیم 2 مدال برنز تیمی و انفرادی کسب کنیم نکته قابل توجه این است که تیم ژاپن با وجود استفاده از ترکیب مناسب تیمی اش در انفرادی مدالی کسب نکرد و دختران شمشیرباز قزاق هم که همیشه در سکو حضور داشتند این بار در آرزوی کسب مدال باقی ماندند. اما مهسا پورحتمی توانست با عملکرد خوب خود مدال با ارزشی برای کشورمان به ارمغان بیاورد. به طوری که وقتی سرود کشور چین نواخته شد همزمان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به اهتراز درآمد که این ارزش بسیاری دارد. ما توانستیم 3 مدال در قسمت بانوان به دست بیاوریم که می تواند در مسابقات اینچوآن کره کمک بزرگی به بازیکنان کند.
باقرزاده تأکید کرد: دختران شمشیرباز فلوریست هم با نتیجه نزدیک 44-45 برای کسب مدال مبارزه کردند اما نهایتاً نتیجه را به نماینده کشور مالزی واگذار کردند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تأکید کرد: نماینده چین با 9 مدال طلا در رنک يک آسیا قرار گرفت. ملی پوشان کشورمان نیز با کسب 2 مدال طلا توانستند رنک 2 و نماینده تیم لبنان نیز با کسب یک مدال طلا در رنک 3 قرار گرفت. در مجموع در مسابقات امیدهای آسیا 12 بار سرود کشورها نواخته شد که 9 بار آن برای تیم چین، 2 بار ایران و یک بار برای کشور لبنان نواخته شد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ما از عملکرد بانوان شمشیرباز راضی هستیم و دلیل آن هم این است که اصلاً از آنها انتظار نداشتیم مدالی کسب کنند اما آنها بالاتر از حد انتظار ما عمل کردند. کیانا باقرزاده نیز در بخش انفرادی بعد از مهساپوررحمتی بهترین شمشیرباز به شمار می رود که با توجه به ترکیب جوان این تیم که بین رنج سنی 18 سال است امیدواریم در قهرمانی جوانان و نوجوانان که در کشور اردن برگزار می شود شاهد مدال های خوبی در این مسابقات از سوی این بازیکنان باشیم.
 
پايان متن/زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.