سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث و سوانح اولین عامل مرگ و میر کودکان

طبق آمار اورژانس کشور حوادث و سوانح اولین عامل مرگ و میر کودکان محسوب می شود که تقریبا سالانه 95 هزار کودک یا نوجوان زیر 18 سال را به کام مرگ می کشاند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر فرهاد رضوانی رئیس اداره آموزش و پژوهش اورژانس کشور امروز  15 مهر در نشست خبری روز جهانی کودک با بیان اینکه طبق آمار سالانه 6 میلیون نفر در کشور سالانه جان خود را در حوادث از دست می دهند گفت: تقریبا سالانه 95 هزار کوک و نوجوانان زیر 18 سال فوت می کنند  که اولین عامل مرگ و میر کودکان بالای 9 سال حوادث و سوانح است. 

وی ادامه داد: حوادث غیر عمدی در کودکان زیر 5 سال دومین عامل مرگ و میر محسوب می شود و 43 درصد کودکان در اثر حوادث ترافیکی 11 درصد در اثر بسته شدن راه هوایی 7 درصد در اثر غرق شدگی جان خود را از دست می دهند. 

وی در خصوص انواع حوادث در کودکان تصریح کرد: حوادث ترافیکی 29 درصد ، ضربه یا برخورد با اجسام 28 درصد، سقوط 13 درصد، سوختگی 5/5 درصد و گزيدگی 2 درصد  از جمله حوادثی هستند که جان کودکان را تهدید می کنند باید توجه داشت که 81 درصد این آسیب ها در منطقه شهری، 14 درصد در روستا و 5 درصد در خارج از روستاها اتفاق می افتد. 

وی ادامه داد: از نظر مکان وقوع حادثه 42 درصد  منازل به عنوان شایع ترین مکان رخداد، اماکن آموزشی 3/5 درصد، ورزشی و تفریحی 3/5 درصد و امکان عمومی2/7 درصد است. 

رضوانی با بیان اینکه از نظر جنسیتی پسران بیشتر آسیب می بینند عنوان کرد: اورژانس کشور به منظور کاهش آمار آسیب برنامه های پیشگیری را در اولویت کارهای خود قرار داده که البته با همکاری های بین بخشی انجام می شود. 

از جمله این برنامه ها آموزش به خانواده ها با کمک شهرداری و رسانه ها است. 

رضوانی در خصوص اقدامات اورژانس کشور به مناسبت روز جهانی کودک عنوان کرد: به مناسبت این روز 3 اورژانس به عنوان ایستگاه سلامت برای ارائه خدمت به کودکان در نقاط خاصی از شهر مستقر شده اند همچنین پمفلت های آموزشی در خصوص خطراتی که کودکان را تهدید می کند و اقدامات ضروری در خصوص آنها ببین مردم پخش می شود./ع2
برچسب ها: کودک ، اورژانس ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.