سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

جشنواره تئاتر کودک هوش اجتماعی را ارتقاء می بخشد

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان باعث ارتقا هوش اجتماعی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ محمدعلی زلفی گل گفت: هوش اجتماعی جامعه به این معنی است،  شهروندان به این درک برسند که سرنوشت همه افراد جامعه در زندگی و سرنوشت یکدیگر تأثیر دارد.
وی ادامه داد:  معنای هوش اجتماعی همان حدیث معروف حضرت علی(ع) است که فرمودند: هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و هرچه برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان تأکید کرد: توجه به ضوابط و رعایت قانون وظیفه همه شهروندان است و برای دستیابی به این هدف، جشنواره های فرهنگی و هنری مانند جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تأثیر گذار است.
زلفی گل تصریح کرد: تئاتر و برنامه های فرهنگی باید با اهداف آموزشی، تربیتی، روانشناسی و سیاسی برنامه ریزی شوند تا ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه را در پی داشته باشند.
دکتر زلفی گل افزود: در جشنواره ها افراد با فرهنگ های مختلف گرد هم می آیند، یکدیگر را ارزیابی کرده و با هم به تبادل نظر می پردازند و این امر باعث همبستگی ملی می شود.
وی درباره بعد بین المللی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم گفت: میهمانان خارجی پس از پایان جشنواره، به عنوان سفیران فرهنگی، پیام ایرانیان، چگونگی میهمان نوازی و ظرفیت های کشور را در دنیا منتشر می کنند./س
برچسب ها: جشنواره ، تئاتر ، زلفی گل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.