سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن وزارت بهداشت خبر داد:

خود کنترلی مدارس از لحاظ شاخص های بهداشتی/سرویس بهداشتی مدارس وضعیت خوبی ندارد

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن وزارت بهداشت از ابلاغ خود کنترلی مدارس در خصوص لحاظ شاخص های بهداشتی به مدارس خبر داد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛مهندس محسن فرهادی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی  امروز 15 مهر ماه در نشست خبری روز جهانی کودک گفت: مهمتری رسالت اساسی ما کلیه عوامل محیطی مربوط  به سلامت  اقشار جامعه است که در این  حیطه، حفظ سلامت و تامین سلامت کودکان بسیار حائز اهمیت است. 
 
وی افزود:  ما از طریق تیم های بهداشت حرفه ای در دانشگاه های علوم پزشکی اقدامات عملیاتی خود را انجام و بررسی می کنیم که  یکی از این اقدامات  که مربوط به شروع سال تحصیلی جدید است تشدید اقدامات کنترلی در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها و مدارس کشور است که در این نظارت ها  کنترل مواد غذایی بوفه های مدارس  کنترل سلامت آب شرب، دفع فاضلاب و دفع پسماندهای تولید شده و نظافت سرویس های بهداشتی مدارس تشدید یافته است. 
 
وی ادامه داد: همچنین  در توزیع و نظارت بر شیر مدارس تاکید شده که  در این راستا طبق بخش نامه جدید  هیچ مدرسه ای حق نگهداری شیر در مدارس ندارد و توصیه شده که بهدلیل حفظ سلامتی شیرهای استرلیزه  عمده تن از این شیرها استفاده شود. 
 
فرهاد در ادامه  به ابلاغ بخشنامه ای جدید مبنی بر خود اظهار خود کنترلی مدارس  به منظور کمک به پوشش نظارتی  ما خبر داد و تصریح کرد: که این طرح به صورت پایلوت در استان تهران و شهرستان های وابسته به آن امسال اجرایی خواهد شد که مراقبین بهداشت مدارس کنترل ها را در چند شاخص فوق انجام می دهند و نتایج آن را به مراکز بهداشتی شهری خود اعلام می کنند که مطابق آن همکاران ما  برای صحت و سقم این گزارشات  طبق سابق به این مدارس سرکشی می کنند. 
 
فرهادی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه وضعیت سرویس های بهداشتی مدارس به چه صورت است تصریح کرد: در مدارسی که دانش آموزان زیاد هستند به خصوص مقاطع تحصیلی بالا با مشکل کمبود سرویس بهداشتی همراه هستیم و از وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی برخی مدارس نیز رضایت کافی را نداریم. 
 
وی در خصوص بوفه مدارس نیز افزود: بوفه های مدارس از لحاظ شاخص های محیطی و سازه ای وضعیت خوبی ندارند و 30 تا 40 درصد آنها دارای وضعیت مطلوب هستند.
برچسب ها: مدارس ، بهداشت ، غذایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.