سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی‌فرد در دیدار نمایندگان مجلس نواب یمن مطرح کرد

ابراز اميدواري نسبت به اتحاد دنیای اسلام در برابر سیاست‌های مداخله‌جویانه قدرت‌های جهانی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از حقوق مسلمانان بویژه مردم مظلوم فلسطین را از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران دانست و نسبت به اتحاد دنیای اسلام در برابر سیاست‌های مداخله‌جویانه قدرت‌های جهانی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، جمعی از نمایندگان مجلس نواب یمن صبح امروز (دوشنبه، 15 مهر) با حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

ابوترابی‌ در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی دو ملت بر لزوم توسعه و گسترش مناسبات دوستانه فی‌مابین تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه همکاری‌های ایران و یمن در زمینه‌های مختلف بویژه در عرصه مناسبات پارلمانی حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه گروه‌های یمنی باید با همکاری مشترک مسائل و مشکلات کشورشان را حل و فصل کنند، گفت: وحدت و همدلی میان همه گروه‌های یمنی موجب حل مشکلات و ناکامی دشمنان این کشور خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز ناخشنودی از دخالت دشمنان اسلام در امور داخلی کشورهای اسلامی از جمله سوریه گفت: در شرایط امروز جهان اسلام، دشمن محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

ابوترابی در ادامه با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در توسعه و پیشرفت علمی و اقتصادی ایران تاثیری نداشته است افزود: تحریم و محاصره اقتصادی غرب علیه ایران که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته به خودکفایی ایران و تکیه بر علم و دانش نخبگان و دانشمندان این مرز و بوم انجامیده که نمونه آن را در پیشرفت ایران در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مشاهده می‌کنید.

وی دفاع از حقوق مسلمانان بویژه مردم مظلوم فلسطین را از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران دانست و نسبت به اتحاد دنیای اسلام در برابر سیاست‌های مداخله‌جویانه قدرت‌های جهانی ابراز امیدواری کرد.

رئیس هیات یمنی نیز در ادامه همین دیدار با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های مسلمان جهان خواستار تقویت ارتباطات و همکاری‌های دوستانه دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی گردید.

وی در پایان نسبت به ارتقاء سطح مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.