سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي تاكيد كرد

اهتمام به پيشگيري از وقوع جرم

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح بر اهتمام به پيشگيري از وقوع جرم و لزوم مشاركت همه دستگاه‌ها در اين زمينه تاكيد كرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "محمدكاظم بهرامي" در همايش ايمني و پيشگيري اظهارداشت: براساس مصوبه شوراي عالي سياست‌گذاري نيروهاي مسلح و مجلس شوراي اسلامي انجام آزمون شخصيت در ابتداي ورود سربازان به محيط خدمت، ضروري است.  
 
وي اين آزمون را يكي از راهكارهاي پيشگيري از وقوع جرم برشمرد و افزود: با اجراي اين آزمون، فرمانده با آگاهي از وضعيت و ظرفيت روحي و رواني، سربازان را به كارگيري مي‌نمايد.  
 
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح ادامه داد: اگر با كنترل‌هاي اوليه افرادي را كه دچار مشكلات شديد روحي و رواني‌اند، معاف و كساني را كه به مسائل خفيف‌تري مبتلا هستند، معاف از رزم نماييم، يگان‌ها كمتر دچار مشكل شوند.  
 
وي اهتمام به پيشگيري از وقوع جرم را مقدس دانست و بر لزوم مشاركت همه دستگاه‌ها در اين زمينه تاكيد كرد.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح در ادامه افزود: براساس بند پنجم اصل 156 قانون اساسي، پيشگيري از وقوع جرم يكي از وظايف قوه قضاييه است اما براي موفقيت در پيشبرد آن همكاري همه دستگاه‌ها و نهادها ضروري است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي تاكيد كرد: برنامه‌ريزي و ماموريت ما نبايد صرفا به دستگيري متهم و معرفي مجرم به دادگاه براي مجازات ختم شود بلكه از بين بردن زمينه‌هاي جرم بايد دراولويت قرار گيرد.  
 
وي ادامه داد: خارج شدن يك نيروي متخصص از مجموعه به دليل ارتكاب جرم، خسارت بزرگي به حساب مي‌آيد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمين بهرامي، اصلاح‌ انسان‌ها را در نزد خداوند بسيار با ارزش دانست و گفت: پيامبر اكرم(ص) خطاب به امير مومنان علي(ع) فرمودند: «اگر خداوند يك نفر را به وسيله تو هدايت كند بهتر از دنيا و آنچه در آن است، براي تو است.»
 
وي ادامه داد: اكثر دستورات اسلام خاصيت پيشگيري از وقوع جرم دارد و اين بحث در تار و پود تعاليم دين مقد اسلام گنجانده شده است.  
 
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح، اعتقادات و معنويات را از عوامل پيشگيري از وقوع جرم عنوان كرد و افزود: اعتقاد به خداوند لايزال و اين كه ما او را هميشه حاضر و ناظر بر اعمال‌مان ببينيم موجب دوري انسان از گناه مي‌شود.  
 
وي افزود: كسي كه به دستورات ديني معتقد است و زكات و خمس مال خود را پرداخت مي‌كند، هيچگاه به بيت‌المال خيانت نمي‌كند.  
 
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: گذشت و مدارا كه مورد تاكيد  اسلام است باعث مي‌شود، دعواها و نزاع‌هايي كه در جامعه رخ مي‌دهد، از بين برود. 

انتهاي پيام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.