سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور وزارت راه و شهرسازي در نمايشگاه اجلاس آمبودزمان آسيايي

وزارت راه و شهرسازي در نمايشگاهي كه در حاشيه سيزدهمين اجلاس آمبودزمان، بازرسان كشورهاي آسيايي برپا است؛ شركت كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،معاون دفتر مديريت عملكرد وزارت راه و شهرسازي با اشاره به برگزاري سيزدهمين اجلاس آمبودزمان آسيايي در جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: در حاشيه اين اجلاس كه توسط سازمان بازرسي كل كشور برگزار مي‌شود، همه دستگاه‌هاي اجرايي و وزارتخانه‌ها عملكرد خود در محورهاي ارتقاء سلامت اداري، مبارزه با فساد، صيانت از حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع در قالب نمايشگاهي ارائه داده‌اند.

مجيد غلامي با بيان ‌اينكه وزارت راه و شهرسازي نيز در غرفه‌اي 40 متري در اين نمايشگاه حضور دارد و به ارائه دستاوردهاي خود در حوزه‌هاي ياد شده پرداخته است، افزود: روزهاي 14 و 15 مهر مخصوص بازديد عمومي كاركنان دستگاهها و روزهاي 16 و 17 مهر براي بازديدكنندگان خارجي در نظر گرفته شده است.

وي خاطر نشان كرد: همه فعاليت‌هاي وزارت راه و شهرسازي و سازمانهاي تابعه آن در چهار محور اصلي ارتقاء سلامت اداري، مبارزه با فساد،صيانت از حقوق شهروندي و تكريم ارباب رجوع در قالب كتابچه‌اي تدوين شده كه در نمايشگاه سيزدهمين اجلاس آمبودزمان در سالن اجلاس سران ارائه مي شود.

بنابر اين گزارش ايده تشكيل انجمن آمبودزمان آسيايي (Asian Ombudsman Association) در سال 1995 در اجلاس عمومي موسسه آمبودزمان بين‌المللي (IOI) با تأسيس نهادي در آسيا براي توسعه فعاليت‌هاي آمبودزماني مورد تاكيد قرار گرفت. با گذشت يك سال از طرح تشكيل انجمن مرتبط با فعاليت‌هاي آمبودزماني در آسيا، انجمن آمبودزمان آسيايي (AOA) در 16 آوريل 1996 ميلادي - 28 فروردين 1375 - به عنوان يك انجمن غيرحكومتي، غير سياسي، مستقل و حرفه‌اي آمبودزماني در آسيا به‌وجود آمد. با تاسيس انجمن، دفتر وفاقي محتسب پاكستان به عنوان اولين رئيس هيات مديره انتخاب گرديد و دبيرخانه انجمن نيز در پاكستان استقرار يافت.

همچنين انجمن آمبودزمان آسيايي، در حال حاضر داراي 27 عضو از 18 كشور آسيايي است.

هيات مديره انجمن متشكل از 9 نفر و براي يك دوره چهار ساله انتخاب مي‌شوند. براي انجمن شرايط ورود اعضاء جديد به منظور توسعه فعاليت‌هاي آمبودزماني مورد توجه واقع شده است. براي عضويت، نهاد آمبودزماني كشور متقاضي بايد تقاضاي خود را به صورت مكتوب و به همراه اساسنامه يا قانون تشكيل نهاد به دبيرخانه ارسال و نوع عضويت خود را مشخص كند. تقاضاي عضويت، در جلسه هيات مديره مطرح و بر اساس اتفاق آراء، عضويت تائيد مي‌شود.

جمهوري اسلامي ايران نيز در كنار ديگر اعضاء انجمن، نقش اساسي براي توسعه فعاليت‌هاي آمبودزماني انجمن ايفاء كرده است. سازمان بازرسي كل كشور به عنوان عضو مؤسس انجمن به نمايندگي از كشورمان از بدو تاسيس در انجمن حضور داشته و در تمامي مذاكرات و جلسات هيات مديره و مجمع عمومي نقش فعالي داشته است. اين سازمان تجربه برگزاري چهارمين اجلاس دو سالانه و مجمع عمومي و جلسه‌هاي هيات مديره انجمن را در كارنامه خود دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.