سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قيمت شير آزاد نشده است/جلسه ستاد تنظيم بازار براي تعيين قيمت شير

مديرعامل اتحاديه سراسري دام داران با اشاره به اينکه تاکنون قيمت شير افزايش نداشته است گفت: امروز در جلسه ستاد تنظيم بازار در اين مورد تصميم گيري مي شود.

سعيد سلطاني سروستاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين که جلسه ستاد تنظيم بازار از ساعت 9 صبح امروز آغاز شده است اظهار داشت: تصميم گيري در مورد تعيين قيمت شير بعد از بررسي مسائلي مانند وضعيت مرغ و .. انجام مي شود.

وي با اشاره به تفاهم نامه 4 جانبه دولت و دام داران افزود: بر اين اساس دولت متعهد است تا پايان فروردين ماه سال 93 نهاده هاي دامي را با قيمت هاي قبلي جو، 650، ذرت 700 و سويا 1050 در اختيار دام داران قرار دهد.

سلطاني اضافه کرد: بر اين اساس قيمت هر کيلو شير خام درب دام داري 1110 تومان است.

وي با بيان اينکه تاکنون قيمت شير افزايش نداشته است تصريح کرد: در جلسه امروز در اين رابطه تصميم گيري مي شود.
سلطاني با اشاره به پيشنهاد افزايش قيمت شير افزود: اگر دولت تصميم به توزيع نهاده ها  با ارز مبادله اي بگيرد، قيمت تمام شده توليد 30 درصد و قيمت لبنيات در بازار حداقل 20 درصد افزايش مي يابد.

وي اضافه کرد: همچنين توزيع نهاده ها با ارز مبادله اي قيمت تمام شده توليد گوشت را 20 درصد و قيمت آن براي مصرف کننده را 30درصد افزايش مي دهد.

به گفته سلطاني با حذف ارز 1226 نهاد هاي دامي، قيمت شير از 1110 تومان درب دام داري به 1450 تومان افزايش مي يابد.

همچنين به گفته وي تفاهم نامه 4 جانبه ميان معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، شرکت پشتيباني امور دام، اتحاديه مرکز دام داران و انجمن صنايع لبني ايران منعقد شده است.

سلطاني گفت: نتيجه اين جلسه پس از اتمام آن اعلام مي شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: شیر ، قیمت ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.