سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار با سفير جديد آلمان در تهران؛

دکتر روحاني: امیدواریم روابط ایران با اتحادیه اروپا در آینده نزدیک رو به جلو حرکت کند

رئيس‌جمهور گفت: اميدواريم كه روابط ايران با اتحاديه اروپا نيز در آينده نزديك رو به جلو حرکت کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، ميكائيل بارون فون اونگرن، سفير جديد آلمان در تهران صبح امروز (دوشنبه) با حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران ديدار و استوار نامه خود را تقديم وي كرد.
 
رئيس‌جمهور در اين ديدار ضمن تبريك انتخاب مجدد خانم «مركل» به صدر اعظمي آلمان، به اهميت روابط جمهوري اسلامي ايران با آلمان اشاره و اظهار اميدواري كرد كه در آينده شاهد تعميق هر چه بيشتر روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي في ما بين باشيم.
 
دکتر روحاني اضافه كرد: اميدواريم كه روابط ايران با اتحاديه اروپا نيز در آينده نزديك رو به جلو حرکت کند.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به نقش سازنده آلمان در موضوع هسته‌اي ايران اظهار اميدواري كرد که در اجلاس آينده ژنو نيز اين كشور نقش مثبت و سازنده‌اي در خصوص حل و فصل هسته‌اي ايران ايفا كند.
 
دکتر روحاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران مخالف سلاح كشتار جمعي است و خود قرباني اينگونه سلاح‌ها است، تصريح کرد: ايران به لحاظ ديني و مذهبي استفاده از سلاح كشتار جمعي را غيراخلاقي و غيرمنطقي مي‌داند.
 
وي افزود: بي‌ترديد فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران صلح آميز بوده و مي خواهد از حقوق هسته‌اي‌ خود در چارچوب مقررات بين المللي و بدون هيچگونه تبعيض برخوردار باشد.
 
سفير جديد آلمان نيز در اين ديدار با بيان اينكه روابط آلمان با ايران همواره خوب و رو به رشد بوده است، گفت: روابط اقتصادي آلمان با جمهوري اسلامي ايران از اهميت زيادي برخوردار است.
 
وي با اشاره به نشست آينده ژنو در خصوص موضوع هسته اي ايران اظهار اميدواري كرد كه در اين نشست به پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي دست يابيم.
 
ميکائيل بارون فون اونگرن با اشاره به سخنراني‌هاي اخير دكتر روحاني گفت: رسانه ها و افكار عمومي آلمان در اين زمينه بسيار علاقه مندند كه با رئيس‌جمهوري اسلامي ايران گفت و گو و مصاحبه اختصاصي داشته باشند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.