سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ شهردار قم در دیدار آیت الله مکارم شیرازی:

متمم بودجه را به شورای شهر قم ارائه می‌کنیم/400 میلیارد تومان بودجه شهرداری قم محقق شد

شهردار قم گفت: از 550 میلیارد تومان بودجه درآمدی 400 میلیارد تومان محقق شده است و در بخش هزینه کرد بودجه عمرانی نیز تمام اعتبارات هزینه شده است و برای نیمه دوم سال متمم بودجه را به شورای شهر ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد دلبری عصر دیروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل وجود میلیون‌ها زائر، طلاب خارجی و برگزاری مراسم‌هایی با گسترده بین المللی دارای جایگاه بسیار والایی است اظهار کرد: کمیته‌ای زیرگروه معاونت فرهنگی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه زیباسازی شهر قم اظهار کرد: تلاش بسیار داشته‌ایم که زیباسازی شهر متناسب با شهر اهل بیت پیشرفت کند.

شهردار قم با بیان اینکه شهر قم ام القرای جهان تشیع و حرم اهل بیت است تصریح کرد: با اقدامات فرهنگی در تلاش هستیم این فرهنگ را نهادینه کنیم تا زائرانی که به شهر قم مشرف می‌شوند بدانند همه نقاط این شهر حرم اهل بیت است و حفظ حرمت حرم نیز ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ترافیک شهر قم تصریح کرد: در طول دو سال گذشته نسبت به بازگشایی 28 خیابان در مناطق مختلف شهر اقدام کرده‌ایم.

دلبری با اشاره به اجرای پروژه‌های مترو، منوریل، پارکینگ طبقاتی و... یادآور شد: در گذشته شهرداری قم به صورت تک بعدی اداره می‌شود ولی ما به دنبال انجام فعالیت در ابعاد مختلف مدیریت شهری هستیم و در این زمینه نیز اقدامات مهمی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به مشکل پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم اظهار کرد: در هسته مرکزی شهر و در سطح زیرین خیابان شهید کاظمی پارکینگ طبقاتی احداث خواهد شد و در دیگر نقاط شهر نیز شاهد راه اندازی پارکینگ‌های مکانیزه هستیم.

شهردار کلانشهر قم با اشاره به راه اندازی بلوار پیامبر اعظم همزمان با نیمه شعبان خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری مجدانه خط ریل آهن از مسیر این بلوار جمع‌آوری شد و در نیمه شعبان بلوار در اختیار زائران مسجد مقدس جمکران قرار گرفت.

وی از تدوین برنامه پنج ساله شهرداری قم خبر داد و بیان کرد:‌ به شورای شهر قم قول داده‌ایم که این برنامه را در مدت زمان چهار سال اجرایی کنیم.

دلبری اضافه کرد: با توجه به پایان دوره شورای سوم در نیمه نخست امسال، تلاش کردیم که برنامه یک سال را در مدت زمان شش ماه عملیاتی کنیم و از 550 میلیارد تومان بودجه درآمدی 400 میلیارد تومان محقق شده است و در بخش هزینه کرد بودجه عمرانی نیز تمام اعتبارات هزینه شده است و برای نیمه دوم سال متمم بودجه را به شورای شهر ارائه خواهیم کرد./س

برچسب ها: قم ، متمم ، بودجه ، شورا ، شهر ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.