سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور:

معنویت راه را برای امنیت و آبادانی فراهم می‌کند

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر معنویت در جامعه‌ای به وجود آید هم راه را برای امنیت و هم برای عمرانی و آبادانی به وجود می‌آورد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر دیروز در شورای اداری استان قم با تسلیت سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان، مسائل مطرح شده در این جلسه را آمیخته با سه مسئله کلیدی و اساسی امنیت، آبادانی و معنویت دانست و با اشاره به اینکه تا امنیت نباشد نمی‌توان آبادانی شکل داد، گفت: کشورهایی که دارای مشکل امنیت هستند بعد از چند سال که از آغاز حرکت انقلابی آن‌ها گذشته نتوانستند کاری در حد انتظارات انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه تا معنویت نباشد تضمین برای امنیت نیست، اظهار داشت: جامعه‌ای که با معنویت سر و کار داشته باشد این جامعه به گرد گناه نمی‌گردد و میزان جرایم در این جوامع کاهش پیدا می‌کند.

* معنویت راه را برای امنیت و آبادانی فراهم می‌کند

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: اگر معنویت در جامعه‌ای به وجود آید هم راه را برای امنیت و هم برای عمرانی و آبادانی به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اساس آیات قرآن به صفاتی که خداوند در این کتاب الهی برای انسان برشمرده است، اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس برداشتی که از آیات قرآن می‌شود، انسان موجودی است که هم قابلیت برخورداری از صفات حسنه و هم قابلیت برخورداری از صفات رذیله را دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری برخورداری انسان از صفات خوب یا بد را وابسته به چگونگی رشد او دانست و یادآور شد: انسان ناسپاس، انسانی است که در مکتب اولیا الهی رشد نکرده است و مثل یک موجود خودرو سر درآورده و بدون تاثیر گرفتن از فضای معنوی رشد کرده که زوائد آن حذف نشده است.

وی تصریح کرد: اما اگر انسان مورد تربیت خدا و اولیا الهی قرار گرفت این انسان وجه نظر او فرق می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه این جلسه به بیان روایاتی ارزشمند از امام جواد(ع) پرداخت که از آن به عنوان نسخه شفابخش یاد کرد و گفت: «هماهنگی دل‌ها با خدا»، «اعتماد به خداوند» و «یکی بودن در ظاهر و باطن» از جمله سخنان نورانی امام جواد(ع) است.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی ما این است که به همه اعتماد می‌کنیم به جز خدا و سراغ هر کسی می‌رویم جز او، اما در آخر وقتی همه دست رد به سینه ما زدند به سمت پروردگار می‌رویم./س

برچسب ها: قم ، معنویت ، امنیت ، آبادانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.