سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد خبر داد:

ایجاد 2 برنامه 5 ساله استراتژیک برای تنوع بخشی به درآمدهای غیر شهریه ای

میرزاده از ایجاد 2 برنامه 5 ساله استراتژیک برای تنوع بخشی به درآمدهای غیر شهریه ای و کاهش بار مالی از دوش دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی امشب در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل نخستین جلسه شورای سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه  99 درصد درآمدهای دانشگاه آزاد به شهریه های دانشجویان متکی است و با توجه به اینکه این درآمدها با تغییر ساختار جمعیتی در حال تغییر است و نمی توان به عنوان منبع پایدار روی آن حساب کرد شورای سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان را برای پیدا کردن راه حلی مناسب برای تنوع بخشی به درآمدهای غیر از شهریه ای تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه یک کمیسیون تخصصی برای راه های مربوط به چگونگی وصول درآمدها تشکیل شده افزود: این کمیسیون هر 2 هفته یکبار برگزار می شودو در نظر داریم مصوبات این جلسات را در جلسه هیات امنا به تصویب رسانده و اجرایی کنیم.و برای تنوع بخشی به راههای درآمدی باید از خود دانش آموختگان ، خانواده هایشان و استادان به منظور مشارکت دعوت شود.همچنین واحدهای علوم و تحقیقات ظرفیت خوبی برای اجرای این مصوبات هستند، چراکه پایان‌نامه‌های فارغ‌التحصیلان بخش‌های دکتری و کارشناسی ارشد در صنعت و خدمات، تأثیر زیادی داشته است و به سرعت به تحقق این اهداف کمک می‌کند.  

سرپرست دانشگاه آزاد به ایجاد 2 برنامه 5 ساله استراتژیک برای کسب درآمدهای غیر شهریه ای خبر داد و گفت: نخستین جلسه عملیالتی کردن این برنامه ها را تشکیل دادیم که مصوبات آن بعدا اعلام می شود.

وی با بیان اینکه بنا داریم با تاسیس شرکت های دانش بنیان در سطح ملی و از طریق مراکز رشد علم را به ثروت تبدیل کنیم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم طی 2 سال فشار مالی وارد بر خانواده ها را کم کنیم. ما در دهه چهارم توسعه دانشگاه هستیم و در نظر داریم با اقتصاد دانش بنیان به زودی اولین خوشه های ثمر را در دانشگاه ببینیم.
برچسب ها: درآمد ، شهریه ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.