سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آيين‌نامه‌هاي اجرايي براي "حذف سوء پيشينه" تعبيه خواهد شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: تعبيه سازوکارهاي قانوني به منظور اجرايي کردن حذف سوء پيشينه در مشاغل غير حساس موجب مرتفع شدن مشکلات افرادي که داراي سوابق کيفري هستند شده و از برخورد سليقه‌اي با اين افراد جلوگيري مي‌کند.

"سیدحمیدرضا طباطبایی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت حذف سوءپيشينه از جرايم غيرعمد اظهار داشت: در قانون مجازات اسلامي، محکوميت‌هاي کيفري  پس از اجراي حکم مشمول مرور زمان شده و در مدت زمان مقرر مجازات تبعي آن از بين مي‌رود.
 
وي ادامه داد: قانون مجازات اسلامي مواردي را در ارتباط با حذف سوءپيشينه پيش‌بيني کرده است، اما به منظور حل مشکلات مردم و بهره‌مندي آنها از حقوق شهروندي به وي‍ژه در زمينه استخدام بايد آيين‌نامه‌اي اجرايي در سازمان زندان‌ها و اداره کل تشخيص هويت تعبيه شود.
 
طباطبايي افزود: تعبيه سازوکارهاي قانوني به منظور اجرايي کردن حذف سوء پيشينه موجب مرتفع شدن مشکلات افرادي که داراي سوابق کيفري هستند شده و از برخورد سليقه‌اي با اين افراد جلوگيري مي‌کند.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس در پايان گفت: لحاظ کردن سوء پيشينه در مشاغل حساس و امنيتي اهميت بسياري دارد، اما کمیسيون قضايي در جهت پيگيري حذف سوءپيشينه در مشاغل ديگر که نياز به پيشينه سوابق کيفري افراد در آن احساس نمي‌شود و همين‌طور تعبيه آيين‌نامه‌هاي اجرايي در اين زمينه اقداماتي انجام خواهد داد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
آیابرای فردی که ۱۵روزحبس تعلیقی داردسو،سابقه ایجادمیشود ؟؟؟
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
با سلام
از زحمات شما در خصوص افزایش اگاهی حقوقی هموطنان گرامی تشکر میکنم.